OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Work söker för Newbodys räkning en ekonomiassistent som även kommer att arbeta administrativt. Tjänsten är indelad i tre delar där du kommer att arbeta med redovisning, controlling och service. I redovisningsdelen kommer du arbeta med kundreskontra och utbetalningar till kund. I denna del ingår det även att arbeta med leverantörsfakturor, momsredovisning och skatter. Vidare ingår det i arbetsuppgifterna att stödja CFO med rapporter och analyser där du sammanställer månadsrapporter och analyser t.ex. inom försäljning, varukostnader och fasta kostnader. Den sista delen i tjänsten är servicedelen där det ingår att ta emot besökare, posthantering, inköp och arkivering.
Du kommer till exempel:
- Att arbeta med både kundreskontra och leverantörsreskontra
- Förbereda analyser till styrelsen och supporta ledningsgruppen
- Boka och planera kundevent samt interna/externa möten
Har en eftergymnasial examen inom ekonomi exempelvis YH/KY. Du har några års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har god erfarenhet från Navision samt av att arbeta i Excel på avancerad nivå. Har du tidigare arbetat i en mindre organisation är även detta meriterande. Då Newbody är ett internationellt företag är det ett krav att du talar och skriver både svenska och engelska flytande. Då rollen ibland kräver bilkörning är det ett krav att du har körkort. Önskvärt är om du har erfarenhet från föreningsliv.
Som person är du strukturerad och planerar, organiserar och vidhåller deadlines. Du är jobbfokuserad och söker aktivt utmaningar, du tar initiativ och sätter igång aktiviteter. Du har god samarbetsförmåga och är utåtriktad i sociala sammanhang. Det är viktigt att du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt.
Newbody hjälper idrottslag, föreningar och skolklasser att finansiera t.ex. cuper, träningsläger och skolresor. Genom att sälja våra strumpor och underkläder tjänar skolor och idrottsföreningar tiotusentals kronor till sina mål. Vi är marknadsledande och blev 2009 utsedda till Årets tillväxtföretag i Göteborgsregionen av Business Region Göteborg. 2012 omsatte vi cirka 212 Mkr och lanserade även vårt koncept på den finska marknaden. Idag är vi nästan fyrtio anställda på vårt kontor i Västra Frölunda.
Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på gbg01@academicwork.se under kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail.
START: Omgående/Enligt överenskommelse och med hänsyn till eventuell uppsägningstid
OMFATTNING: Projektanställning i sex månader med möjlighet till tillsvidareanställning.
ANNONSID: 14945178
PLATS: Västra Frölunda
KONTAKT: Rekryteringskonsult Emma Rydberg, 031-339 73 12
SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår Pul-sida www.academicwork.se/pul.
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Camilla Bäckelin
08-56 24 4867
Konsultchef Emelie Johansson
Head of Talent Acquisition Emelie Johansson
031-339 73 21
Konsultchef Louise Grammatikas
031-3523382
0701617310
Consultant Manager Per Nordin
0722459288
Consultant Manager Per Nordin
070- 522 37 91
Konsultchef Catrin Wiberg
0313523372
0701619545
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-200 62 75
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-2006275
Head of Talent Acquisition Emelie Johansson