Erfaren Ekonomiassistent sökes till Verktygsboden

Erfaren Ekonomiassistent sökes till Verktygsboden

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Verktygsboden säljer verktyg och maskiner i både butik och via e-handel. Vi har funnits i Borås sedan 1996. Genom åren har vi utvecklat egna varumärken och vår e-handel står för större delen av vår försäljning. Idag omsätter vi ca 200 miljoner och befinner oss i en mycket expansiv fas. Verktygsboden ingår sedan januari 2022 i Ahlsell koncernen. Läs mer på www.verktygsboden.se



Verktygsboden består av 40 glada medarbetare som brinner för det de gör och behöver nu bli fler.


Dina arbetsuppgifter
Vi söker en erfaren ekonomiassistent till ekonomiavdelningen på Verktygsboden. Teamet består av ekonomichef samt ytterligare en ekonomiassistent.



Tjänsten innebär i huvudsak:



• Löpande bokföring i Visma Admin 2000

• Kundreskontra, fakturering och inbetalningar
• Leverantörsfakturahantering i Medius. Hela fakturaflödet från ankomstregistrering till slutkontroll.

• Leverantörsbetalningar

• Kontoavstämning löpande och vid månadsbokslut
• Viss del av kundtjänst delas med fyra kollegor

• Avstämning momsredovisning

• Behjälplig vid månadsbokslut (eget ansvar för vissa områden)

• Delaktig i utveckling av ekonomiadministrativa rutiner

• Sedvanliga arbetsuppgifter inom en ekonomiavdelning


Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av kvalificerat och självständigt arbete inom ovan beskrivna arbetsuppgifter varit en del av tjänsten. Som person är du positiv, organiserad och noggrann samt flexibel inför arbetsuppgifter. Du tycker om att lära dig nya saker samt att kommunicera med både kunder och leverantörer. Vidare är du en god lagspelare som gillar att samarbeta med andra och som bidrar till en god stämning. Du är ansvarsfull och visar ett engagemang för ditt område och företagets verksamhet.



Verktygsboden erbjuder dig en varierande tjänst med goda utvecklingsmöjligheter i en positiv arbetsmiljö.



Tjänsten är på heltid.



Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder & Co.

Ansöker gör du via hemsida: www.soderco.se

Ansökningar behandlas löpande, sista ansökningsdag: 2022-09-26

För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringskonsult Ninni Svahn på tel. 0706-48 43 33.


Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.



Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aktiebolaget Söder & Co Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 september 2022
  • Ansök senast: 26 september 2022

Liknande jobb


21 november 2024