Erfaren Ekonomiassistent till Arvid Nordquist

Erfaren Ekonomiassistent till Arvid Nordquist

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Hos Arvid Nordquist erbjuds du möjligheten att vara en del av ett framgångsrikt och lönsamt företag som växer och utvecklas kontinuerligt och som har några av världens starkaste varumärken i sin portfölj. Du får jobba i en stimulerande och utvecklande roll som en del av ett dynamiskt och framgångsrikt team.

Den primära arbetsplatsen kommer vara på Arvid Nordquists huvudkontor med anslutande rosteri i Solna Business Park. Vi erbjuder också möjlighet att arbeta på distans 2 dagar/vecka. År 2025 flyttar vi till vårt nybyggda rosteri i Jakobsberg.

Din roll

Vi söker nu en ekonomiassistent till avdelningen som hanterar kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar samt andra löpande arbetsuppgifter. Gruppen består av fem personer som alla delar på ansvaret för det löpande arbetet. Genom att rotera mellan de olika ansvarsområdena får vi kontinuerlig omväxling av uppgifter samt ger dig möjlighet att bredda dina kunskaper. I rollen som ekonomiassistent är ditt huvudsakliga ansvarsområde bolagets reskontraflöde och dess processer vilket bland annat innefattar skanning och hantering av leverantörsfakturor, kundinbetalningar, leverantörsutbetalningar samt hantering av påminnelser och inkasso. Du rapporterar till företagets Reskontrachef.

Din profil

Vi söker dig som har minst sju års arbetslivserfarenhet inom ekonomi med kund- och/eller leverantörsreskontra. Vi ser gärna att du har arbetat i stora flöden och gärna att du har erfarenhet av SAP, Medius eller något större ekonomisystem. Du formulerar dig väl i såväl svenska som engelska i tal och skrift. Du är noggrann, strukturerad och jobbar proaktivt mot kontaktytor internt och externt. Du är effektiv och leveranssäker samtidigt som du är en engagerad lagspelare som vill lära dig nya saker och göra skillnad. Meriterande om du har erfarenhet av kreditgivning.

Intresserad?

Tjänsten är en tillsvidareanställning med anställning hos Arvid Nordquist. Arvid Nordquist tillämpar 6 månaders provanställning. Start för tjänsten är enligt överenskommelse. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och vi rekommenderar dig att söka tjänsten så snart som möjligt.

Om Arvid Nordquist

Arvid Nordquist HAB är ett svenskt familjeföretag som sedan starten 1884 fokuserat på stora smakupplevelser och kvalitetsprodukter. För oss handlar kvalitet inte enbart om att koncentrera sig på dagens önskemål och behov, vi vill också ta ansvar för morgondagens. Därför väljer vi varumärken och producenter som kan erbjuda hög kvalitet i kombination med omsorgsfull produktion och minskad miljöpåverkan. Vi är dessutom det enda kafferosteriet i Norden som uteslutande rostar 100 % hållbart certifierat kaffe. I vårt sortiment finns livsmedel, vårt egenrostade kaffe, vin, öl och non food-produkter. Vi är idag 300 medarbetare runt om i Norden som tillsammans arbetar för att kunna erbjuda de bästa smakupplevelserna och produkterna - samtidigt som vi gör vårt yttersta för att förbättra villkoren för människor och minimera miljö- och klimatpåverkan.

För mer info besök Arvid Nordquists hemsida: https://www.arvidnordquist.se/ (https://eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fwww.arvidnordquist.se%2F&data=05%7C01%7Ckarin.svanfeldt%40arvidnordquist.se%7Ca526c95ad84c41437d7508da8f4b6607%7C407feb5f89424fbe8eeb3c4d41401ac8%7C0%7C0%7C637979851250199583%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000%7C%7C%7C&sdata=6UV1a2V5PSgEpI9VzY3yEqcJQW3xj4Ia6h0G5q8hvBY%3D&reserved=0)

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 73 646 85 86 Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 september 2022
  • Ansök senast: 22 februari 2023

Liknande jobb


21 november 2024