OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du spela en viktig roll i ett företag i en pågående tillväxtresa? Är du en driven och organiserad person med ett sinne för siffror? Då kan denna tjänst vara rätt för dig.
Din roll i företaget
I rollen som ekonomiassistent på Dahl Medical har du ansvar för det löpande arbetet inom ekonomi på företaget. Du har varierande arbetsuppgifter och bidrar med din kunskap genom att hantera exempelvis reskontra, fakturering, in- och utbetalningar och löpande bokföring. Du kommer utveckla rutiner och processer för ekonomiarbetet tillsammans med ledningsgruppen på företaget, så att ett kvalitativt och effektivt arbete kan utföras.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Kund- och leverantörsreskontra
Fakturering
In- och utbetalningar
Löpande bokföring
Påminnelse- och inkassohantering
I förekommande fall kontakt med myndigheter
Ta fram underlag vid bokslut
Sätta rutiner och processer för ekonomiarbetet
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom ekonomi. Har du någon typ av utbildning inom ekonomi är det meriterande. Vidare ser vi gärna att du är en van systemanvändare, helst i affärssystemet Pyramid. En stor fördel är om du har tidigare erfarenhet inom lönehantering. Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.
Du som person
Du är en positiv och strukturerad person, med god kommunikationsförmåga och hög servicekänsla. Du arbetar noggrant och effektivt och har en prestigelös inställning till dina varierande arbetsuppgifter. Du är lösningsorienterad och motiveras av att utveckla processer och komma med förbättringsförslag.
Vad erbjuds du
Vi erbjuder dig en varierande och utmanade roll i ett växande företag där största delen av försäljningen består av produkter och tjänster som kan bidra till att fler liv räddas. Du kommer ges möjligheter att påverka såväl organisationens framtida ekonomiavdelning och dess processer, samt din egen roll inom organisationen. Du arbetar tillsammans med ett glatt och sammansvetsat team på vårt huvudkontor i Nacka. Företagskulturen präglas av många härliga skratt och ambitiöst arbete.
Om Dahl
Sedan 1994 bidrar Dahl Medical till att skapa trygga och säkra arbetsplatser hos våra kunder genom högkvalitativa Första Hjälpen-produkter och hjärtstartare från de ledande varumärkena, samt utbildningar inom HLR och Första Hjälpen. Vi har en stor befintlig kundstock runt om i hela Sverige.
Dahl Medical är Nordens största distributör av publika hjärtstartare, SIS Standardutvecklare av världens enda nationella standard för Hjärtstartare i publika miljöer, samt Kvalitets- & Miljöcertifierade enligt ISO 9001/14001 och Medicintekniskt certifierade enligt ISO 13485.
Under de senaste åren har företaget haft en stark tillväxt och omsätter över 100 miljoner. Vi utökar därför vår verksamhet och söker nya medarbetare i olika roller
Ansökan
Om du tycker detta låter intressant så uppmanar vi dig att skicka din ansökan till oss så snart som möjligt på ansokan@dahlmedical.com. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta Henrik Dahl, 08-715 08 00.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och förväntas tillsättas så snart som möjligt. Då intervjuer sker löpande kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Henrik Dahl
08-7150800
Henrik Dahl
08-7150800
Christian Klinga
087150800
Henrik Dahl
087150800