Erfaren ekonomiassistent till fastighetsbolag

Arbetsbeskrivning

Till vår kund som verkar inom fastighetsbranschen söker vi nu en trygg ekonomiassistent. Uppdraget är på heltid, under sex till åtta månader med goda möjligheter till anställning hos kundföretaget.

Ditt uppdrag
Som ekonomiassistent ansvarar du för att bolagets leverantörsfaktura-flöde fungerar och hanteras enligt gällande redovisningslagar, principer och enligt bolagets attestinstruktion. Du tillhör ett härligt team i en snabbrörlig organisation och du rapporterar till redovisningschefen.

Exempel på arbetsuppgifter

• Kontering och redovisning av leverantörsfakturor

• Säkerställa efterlevnaden av attestordning för leverantörsfakturor

• Säkerställa korrekt avdragsgill moms i leverantörsfakturaflödet

• Hantera övrig löpande bokföring

• Kontakt med leverantörer och myndigheter

• Kontakt med förvaltning och behjälplig i frågor om fakturor och kontering

• Ansvarig för avstämning av leverantörsreskontra i samband med bokslutsarbetet

• Visst bokslutsarbete

• Utbetalning av leverantörsfakturor

Din bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av en roll som ekonomiassistent och det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har erfarenhet från ett eller flera större affärssystem samt goda kunskaper i hela Officepaketet och då framförallt i Excel. Specificera gärna i din ansökan vilka system du har erfarenhet av.

Som person är du glad och positiv samt har lätt för att samarbeta med andra. Du sätter dig snabbt in i nya arbetsuppgifter och trivs i en föränderlig miljö med högt tempo. Du är en prestigelös person som är van att arbeta högt och lågt samt ständigt lösa problem.

När du blir en av oss
Som konsult hos EQonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos EQonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta mig Lisa Kayser (lisa.kayser@eqonomy.se, tel. 076-000 18 12) om du har några frågor eller tankar kring våra uppdrag.

Vi vill göra dig uppmärksam på att detta är en allmän annons inför våra kommande uppdrag. Vi går igenom ansökningarna löpande och gör ett urval mot våra befintliga uppdrag och om vi ser att du har en matchande profil kommer vi att höra av oss. När du sökt en tjänst via oss är du även sökbar i våra system vilket innebär att vi kan komma att ta kontakt med dig i framtiden.

Ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EQonomy
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 mars 2023
  • Ansök senast: 31 mars 2023

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


21 november 2024