OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Till Inission Stockholm AB söker vi en noggrann ekonomiassistent som kan ta helhetsansvar för kund- och leverantörsreskontror. Företaget ligger i Järfälla och har 45 anställda. Vi har flexibel arbetstid som anpassas efter arbetsuppgifter. Företaget har kollektivavtal, erbjuder friskvård samt möjligheten till träning i företagets lokal. Detta är en form av rekrytering där du initialt arbetar som konsult via The Place. Intentionen är, om båda parter är nöjda, att efter 3 månader övergå till fast anställning hos kundföretaget.
Arbetsuppgifter
Vi söker en engagerad ekonomiassistent på heltid som ska axla helhetsansvar för kund- och leverantörsreskontror samt administrativa arbetsuppgifter.
Exempel på arbetsuppgifter är:
• Kund och leverantörsreskontra inklusive registrering av fakturor, utredning, betalningar, återrapportering i Monitor, factoring, ärendehantering, moms
• Månadsavstämningar
• Statistik och myndighetsrapportering
• Diverse administrativa uppgifter såsom att svara i växeltelefonen och hantera post
• Engagera sig i effektivisering
• Supporta organisationen
I rollen kommer du även att delta i interna projekt och utveckling av processer och rutiner.
Vi tror att du har följande erfarenhet för att axla denna roll
Ett krav för att klara av rollen som ekonomiassistent är att du har ekonomiutbildning motsvarande gymnasieekonom, har minst ett par års erfarenhet av varierat arbete på en ekonomiavdelning inklusive leverantörsreskontra med orderhantering. Det är meriterande om du har arbetat i affärssystemet Monitor. Du behöver också goda datakunskaper, framför allt i Office-paketet samt mycket goda kunskaper i svenska samt engelska i både tal och skrift.
Personliga egenskaper
Vi söker efter en ansvarsfull, strukturerad och pålitlig person som gillar ordning och reda samt van att jobba i högt tempo med en stor mängd av leverantörsfakturor. Du är lyhörd, prestigelös, hjälpsam och flexibel. Du har vidare god samarbetsförmåga likväl som god kommunikationsförmåga. Du trivs med att administrera och registrera stora mängder data. För att trivas med arbetsuppgifterna och här på kontoret är det viktigt att du gillar siffror, är serviceinriktad, engagerad och kommunikativ.
Varaktighet/Arbetstid
Varaktighet: Önskad start den 10 september. Konsultuppdrag på 3 månader och om båda parter är nöjda, att efter 3 månader övergå till fast anställning hos kundföretaget.
Företaget
Inission är en lönsam totalleverantör av skräddarsydda tillverknings- och logistiktjänster inom avancerad industriteknik. Inission utvecklar och tillverkar kompletta lösningar och komponenter för medicinteknik, fordonsindustri, mätinstrument, marin samt styr och reglerteknik.
The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Några förmåner som medarbetare hos The Place:
• En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
• Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
• Onboardingplan
• Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
• Friskvårdsbidrag
• Specialerbjudanden
• Mentorskap
• Nätverksträffar
• Kompetensutveckling
Sökord: ekonomiassistent, Norra Stockholm, kundreskontra, leverantörsreskontra, Monitor, moms, avstämningar