OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten:
Nu söker vi en Ekonomiassistent till ett teknikbolag som arbetar mot den marina sektorn. Bolaget är verksamt över hela världen och i denna roll kommer du arbeta med ett bolag i Norge. Anställningen är initialt en visstidsanställning på 6 månader, men ambitionen är att det ska övergå till en permanent anställning på sikt. Bolaget har en väldigt stark kultur där alla jobbar tillsammans för att skapa goda resultat.
I denna roll blir du del av ett team om 3 personer och kommer att arbeta med hantera flödet av leverantörsfakturor samt kundreskontran med god intern kontroll samt enligt god redovisningssed. Vi ser att du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter för att vara aktuell för tjänsten.
Sammanfattningsvis kommer dina arbetsuppgifter bestå av:
Självständigt hantera leverantörsfakturaflödet för ett norskt bolag inom koncernen
Initiera förbättringsåtgärder för processer kopplade till flödet
Hantera inbetalningar samt krav- och påminnelsehantering för ett norskt bolag inom koncernen
Vi söker dig som:
Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område på minst YH-nivå
Har några års relevant arbetslivserfarenhet
Talar och skriver flytande svenska samt har god förståelse för norska
För att trivas i teamet och lyckas väl i rollen krävs det att du har en hög kommunikativ förmåga, är en positiv lagspelare. Teamet har högt i tak och tycker gärna om att ha kul tillsammans på arbetet.
Om anställningen:
Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos OIO under 6 månader och en möjlig förlängning med övergång till kund därefter.
Övrig information:
Omfattning: Heltid, kontorstider - flexibelt med hemarbete 1-2 dagar i veckan
Start: Omgående
Placering: Göteborg
Kontaktperson: Armin Rizvanovic
Lön: Fast månadslön
Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
Om OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.