OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en erfaren och självgående ekonomiassistent med hög servicenivå till ingenjörsfirman KFS AnläggningsKonstruktörer i Solna. Du kommer att arbeta i en bred och varierad roll där du ansvarar för leverantörsreskontra, fakturering, redovisning och löner.
KFS grundades 1991 av tre engagerade ingenjörer som ville ägna sin tid åt teknik. Det genomsyrar fortfarande hela verksamheten och företaget sätter alltid bra tekniska lösningar i första rummet. Uppdragen är spridda över hela landet - från Luleås kajer via vattenkraftsdammar i Norrlands inland, vattenreservoarer i Stockholm till hamnen i Åhus. KFS har ofta förmånen att i samverkan med sina beställare delta i projekt från planeringsstadium till färdigställande av anläggningen. Detta har inneburit att de har god erfarenhet av att driva projekt inom flertalet olika skeden och verksamhetsområden.
Företaget är personalägt och har ca 30 anställda. Kontoret ligger i Solna.
Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent spänner ditt ansvar från kund- och leverantörsreskontra och löpande bokföring till månadsavstämningar och bokslut. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
- Leverantörsreskontra - mottagning, registrering, betalning och vidarefakturering av utlägg och underkonsulter
- Fakturering av utgående kundfakturor
- Kontrollera och registrera bankgirobetalningar
- Löpande redovisning och månadsavstämning av bankkonto, kund- och leverantörsreskontra
- Skattedeklaration
- Bokslut och årsredovisning
- Löner - registrera och betala ut löner samt rapportera tjänstepension till Collectum
- Övriga administration
Det ingår i tjänsten att vara backup för kontorsassistenten och att vid behov vara behjälplig med andra arbetsuppgifter inom företaget.
KFS arbetar i affärssystemen Visma och Crona Lön.
Kvalifikationer
Ett krav för att axla rollen som ekonomiassistent är att du har ekonomiutbildning motsvarande minst gymnasieekonom och har 3-5 års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Du har god kunskap om ekonomiska flöden och har självständigt arbetat med redovisning på ett mindre bolag. Du har god vana av olika affärssystem och det är en merit om du har arbetat i Visma.
- Goda kunskaper i Office-paketet (särskilt Excel) är ett krav
- God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska är ett krav
Personliga egenskaper
Vi söker en trygg och självgående person. Du är en person som gillar att ta stort eget ansvar. Vidare är du handlingskraftig och en utpräglad doer. Du är noggrann och ditt arbete håller alltid högsta kvalitet. Att du har ett intresse och nyfikenhet runt företagets verksamhet är viktigt. Sist men inte minst är du hjälpsam och serviceorienterad och tycker om att arbeta långsiktigt.
Mer om tjänsten
- Tillsättning: under februari 2023 eller enligt överenskommelse
- Omfattning: heltid
- Placering: Solna
- Direktrekrytering med goda anställningsvillkor
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!