OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi nu en ekonomiassistent till ett uppdrag om 12 månader. Uppdraget beräknas börja i mitten av maj, med överlämning och upplärning. Bolaget sitter i Borås och man ser gärna att man kan vara på plats större delen av tiden, med flexibilitet enligt överenskommelse.
Uppdraget
I rollen som ekonomiassistent kommer du ansvara för kund- och leverantörsreskontran. Då delar av processen är outsourcad innebär det att du som ekonomiassistent håller god kontakt med den partner bolaget valt att arbeta med. Störst fokus kommer dock ligga på kundreskontran, då den delvis kan anses vara komplex. Därtill kommer du arbeta med vissa delar i bokslutet, så som valutajusteringar och moms.
För att lyckas i denna roll bör du ha erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra sedan tidigare och vana av att bitvis arbeta med bokslut.
Vem söker vi?
Vi söker dig med 3-5 års erfarenhet som ekonomiassistent och som är trygg i en roll med eget ansvar. Du bör vara duktig på att arbeta i affärssystem och därför är det ett krav att du tidigare jobbat i ett större ekonomisystem och snabbt kommer in i nya IT-miljöer. Det är därför positivt om du är nyfiken och handlingskraftig. Vidare bör du vara noggrann och självständig i ditt arbete.
Ansökan
Vi jobbar löpande med att presentera kandidater för vår kund, så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag. Vid frågor eller funderingar, vänligen kontakta Lisa Östegård.