Erfaren ekonomiassistent till Leverantörsreskontra till större företag p...

Arbetsbeskrivning

Vi på Delta Consulting har nu fått i uppdrag att rekrytera en ekonomiassistent för fast tjänst till vår kund som har sitt kontor på Lidingö med bra förbindelser.

Vår kund

Vår kund är en internationell koncern som är väletablerade i flertalet branscher. De behöver nu utöka sin leverantörsreskontra med en ny kollega! Kontoret är beläget på Lidingö med mycket gott arbetsklimat. Det är en arbetsplats med teamkänsla där utmaningar möts tillsammans. Här får du frihet genom ansvar och möjlighet att själv schemalägga din tid.

Huvudsakliga ansvarområden

Ansvarsområdet kommer infatta följande uppgifter så som verifiera fakturor för manuella leverantörer, hanterar manuella fakturor och kreditfakturor och hanterar olika frågor och godkännanden. Verka som kontaktpunkt för leverantörer och lösa tvister, ansvarig för uppgifter om leverantörer, utföra fakturering, ansvarig för hantering av fysiska dokument.

Leverantörsreskontra arbete:
- Kontakt med leverantörer för att skapa / uppdatera leverantörens uppgifter

Faktura- / kreditskanning och bearbetning:

- Ta emot pappersfakturor / kreditanteckningar och andra dokument
- Kontrollera dokument som tas emot och utesluta de som inte är relevanta från olika processer
- Skanna de fakturor / kreditfakturor som tas emot i pappersform och mata in uppgifter i fakturahanteringssystemet
- Skanna andra relevanta dokument och hantera via e-post (uttalanden, påminnelser, leverantörsinformation)
- Återkommande fakturor: tillhandahålla kodningsdetaljer (inklusive GL-konto, kostnadscenter och moms)
- Skicka en återkommande faktura för godkännande
- Godkänn eller avslå fakturan tillbaka till Entreprenör eller kodare
- Kvalitetskontroll av kodning på fakturor / kreditanteckningar
- Undersök och lösa otillbörliga matchningar och informera underleverantören när felaktigheter löses
- Arkivera fakturor

Betalningsutförande

- Granska och godkänna betalningsförslag
- Godkänn betalningar i banken

Frågor och godkännanden
- Ta emot och svara på frågor från kritiska leverantörer
- Begära ändring av godkännandematris och / eller behörighetsgränser
- Gör ändringar i godkännandematris och / eller behörighetsgränser
- Behandla fakturor som är fakturerade för betalning och bekräfta information som tagits emot
- Hantera frågor och tvister med leverantörer

Din profil

Vi söker dig som har bred erfarenhet inom leverantörsreskontra, och har bra förståelse för vad allt med leverantörsreskontran innebär. Man ska kunna göra det mesta självständig av de arbetet som omfattas på en leverantörsreskontra. Man ska vara van att arbeta med deadlines vid månadsbokslut och kvartalsbokslut; man ska inte vara främmande för att det kan bli något stressigare vid slutrapportering vid månadsskifte.

Skallkrav:

- Har en gedigen bakgrund som ekonomiassistent
- Flytande engelska och svenska, både i tal och skrift
- Starkt intresse av Leverantörsreskontra

Meriterande:

- Kan finska i både i tal och skrift
- Har arbetat på ett Shared Service Center (SSC)
- Arbetat på företag i miljardklass
- Arbetat i Palette
- Arbetat i Navison

Låter det intressant?

Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Christoffer Rozenbachs på Christoffer@deltaconsulting.se eller 073-928 59 86.
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

www.deltaconsulting.se (http://www.deltaconsulting.se/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Delta Consulting AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 22 juli 2019

Besöksadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
None

Postadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
Stockholm, 11251

Liknande jobb


ekonomiassistent

ekonomiassistent

7 februari 2025

Ekonomiassistent till ett fastighetsbolag

Ekonomiassistent till ett fastighetsbolag

7 februari 2025