Erfaren ekonomiassistent till myndighet i Stockholm

Erfaren ekonomiassistent till myndighet i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om uppdraget
Är du ekonomiassistent och har några års arbetslivserfarenhet? Detta är ett konsultuppdrag på heltid 100% från 230612 och cirka 7 månader framåt.

Dina arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsområden:
Leverantörsreskontra som t ex kontering av leverantörsfakturor, granska inköp och hantera påminnelser.
Kundreskontra som t ex att skapa kundfakturor, rekvisitioner och skicka påminnelser
Granska utlägg och reseräkningar
Huvudboksomföringar.
Avstämningar av vissa balanskonton.

Dina kvalifikationer

- Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent, varav ett (1) år på universitet eller högskola.

- Du ska även ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

- Goda kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl.).

- Vi ser att du som söker är mån om att upprätthålla en god kvalitet i ditt arbete samt snabbt kan sätta dig in i nya situationer.

- Du ska ha erfarenhet av bokslutsarbete.

-
Erfarenhet av att implementera ett nytt systemverktyg.

Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom en statlig myndighet, framförallt högskola/universitet. Det är dessutom meriterande om du har arbetat i ekonomiprogrammet Agresso.

För att trivas i rollen tror vi att du är strukturerad, kommunikativ och diplomatisk samtidigt som du har egen integritet. Du ska kunna arbeta självständigt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter men förstår vikten av att fråga om hjälp vid behov. Vidare är det av stor vikt att hålla deadlines. Vi vill också att du som person känner dig trygg i dig själv och dina kunskaper.



Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Pernilla Gärdén, pernilla.garden@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-175 40 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juni 2023
  • Ansök senast: 19 november 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


21 november 2024