OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Piteå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se
Dina arbetsuppgifter
Vi på Clockwork söker nu en driven och erfaren Ekonomiassistent till vår kund, en statlig myndighet, i Stockholm.
Tjänsten startar snarast, dock senast 1 augusti och pågår i 6 månader med möjlighet till förlängning.
Du kommer att arbeta på kundens fastighetsavdelning med löpande redovisning i ekonomisystemet Raindance, delta i att stötta övriga ekonomer med diverse redovisning i och med det nytt ekonomisystem hos kunden. Du kommer även ha hand om debitering av våra service & tjänster, arbete i anläggningsregister, samt kontera fakturor i vårt fakturasystem. Viktigt att du har bra kunskap om grund redovisning.
Du kommer bland annat ha följande arbetsuppgifter:
• Diarieföring och hantering av handlingar
• arbete med ekonomisk uppföljning, prognos och eventuellt budgetplanering i samarbete med ekonom.
• arbete med redovisning och bokföring
• arbete med huvudbokföring
• arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
• kontering
• kontroll av fakturor, förberedande av underlag för databehandling och avstämning av kontosaldon
• arbete med leverantör- och kundreskontra
• delta i bokslutsarbete
• besvara förfrågningar om in- och utbetalningar
• arbete med kassa- och bankavstämningar.
Din profil
Krav för denna roll är:
• högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
• kompetens i löpande ekonomisk redovisning
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• goda kunskaper i ekonomisystem, gärna i Raindance.
• kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
Väldigt meriterande om du har kunskap inom fastighetsekonomi samt ekonomi kopplat till FM (Facility Management).
För att passa i denna roll ser vi att du är en driven, lösningsfokuserad och serviceinriktad person samt att du har ett positivt och hjälpsamt förhållningssätt. Det är viktigt att du snabbt kan sätta dig in i arbetsuppgifter och kunna arbeta självständigt.
Stämmer detta in på dig? Varmt välkommen med din ansökan.
Ansökan
I denna tjänst blir du anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet.
Hur går ansökningsprocessen till?
Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!
Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Bita Kaplan via mejl: bita.kaplan@clwork.se eller telefon 0708 – 21 53 13. Registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se.