Erfaren ekonomiassistent till teknikbolag i Järfälla

Erfaren ekonomiassistent till teknikbolag i Järfälla

Arbetsbeskrivning

Till SJRs kund i norrort söker vi nu en noggrann ekonomiassistent som kan ta helhetsansvar för kund- och leverantörsreskontror.

Företaget ligger i Järfälla och har 45 anställda.

Vår kund är en lönsam totalleverantör av skräddarsydda tillverknings- och logistiktjänster inom avancerad industriteknik.

Arbetsuppgifter

Vi söker en engagerad ekonomiassistent på heltid som ska axla helhetsansvar för kund- och leverantörsreskontror samt administrativa arbetsuppgifter.

Exempel på arbetsuppgifter är:

Kund och leverantörsreskontra inklusive registrering av fakturor, utredning, betalningar, återrapportering i Monitor, factoring, ärendehantering, moms

Månadsavstämningar

Statistik och myndighetsrapportering

Diverse administrativa uppgifter såsom att svara i växeltelefonen och hantera post

Engagera sig i effektivisering

Supporta organisationen

I rollen kommer du även att delta i interna projekt och utveckling av processer och rutiner.

Vem söker vi?

Ett krav för att klara av rollen som ekonomiassistent är att du har ekonomiutbildning motsvarande gymnasieekonom, har minst ett par års erfarenhet av varierat arbete på en ekonomiavdelning inklusive leverantörsreskontra med orderhantering. Det är meriterande om du har arbetat i affärssystemet Monitor och gärna inom teknikbranschen i tidigare anställningar.

Goda datakunskaper, att kunna Office-paketet är ett krav

Mycket goda kunskaper i svenska och bra engelska i både tal och skrift är ett krav



Personliga egenskaper

Vi söker efter en ansvarsfull, strukturerad och pålitlig person som gillar ordning och reda samt van att jobba i högt tempo med en stor mängd av leverantörsfakturor. Du är lyhörd, prestigelös, hjälpsam och flexibel. Du har vidare god samarbetsförmåga likväl som god kommunikationsförmåga. Du trivs med att administrera och registrera stora mängder data. För att trivas med arbetsuppgifterna och på kontoret är det viktigt att du gillar siffror, är serviceinriktad, engagerad och har god social kompetens.

Ansökan

Detta är ett konsultuppdrag med start i början av september och som pågår i 3 månader, tanken därefter är att vår kund tar över och anställer rätt person.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emma Levin. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2020-09-15.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: Erfaren Ekonomiassistent

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 augusti 2020
  • Ansök senast: 5 februari 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024