OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SJR tillsätter nu en ekonomiassistent för ett långt konsultuppdrag inom leverantörsreskontran till en utredande roll med mycket externa kontakter på engelska hos vår kund Viatris.
Viatris är ett globlat läkemedelsbolag och har sitt nya svenska kontor vid Järva Krog/Frösunda och detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR, med start omgående/början maj och som pågår i 12 månader med chans till förlängning.
Arbetsuppgifter;
Viatris leverantörsreskontra är outsoursad till ett shared servicecenter och dessa har nu bytt system vilket har skapat en del backlog kopplat till fakturering.
Dina arbetsuppgifter kommer b.la;
- Skicka påminnelser och räntefakturor.
- Kontakta leverantörer för att utreda/ få tillgång till rätt kontaktuppgifter.
- Kontakta Shared Servicecentret för att stämma av frågor kopplat till fakturering.
Du kommer även avlasta och stötta övriga Financeteamet med andra ekonomirelaterade uppgifter samt vara en länk mellan det svenska kontoret och shared servicecenter i Indien där en stor del av kontakten sker på engelska, främst via mejl.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har jobbat med leverantörsreskontran och är flytande i tal och skrift i både svenska och engelska. Du har tidigare jobbat i ett stort faktureringssystem och det är meriterande om du har jobbat i SAP eller annat liknande ERP system.
För att trivas hos kunden bör du vara flexibel, orädd och prestigelös. Du är stresstålig och trivs i en utredande miljö. Du har lätt för att förstå hela leverantörsreskontraflödet och lätt för se samband. Du trivs i rörlig miljö med härliga kollegor och samtidig är du positiv och effektiv.
Visst låter det som en rolig roll? Varmt välkommen med din ansökan.
Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-05-20.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88