OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ser du dig själv som en handlingskraftig person som motiveras av att få mycket ansvar. Just nu söker vi på Jeffersonwells en ekonomiassistent till ett uppdrag som varar 4 månader eller längre hos vår kund i Lindome. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!
Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent ansvarar du för att ankomstregistrera och boka leverantörsfakturor mot inköpsordrar, in- och utbetalningar, löpande bokföring samt övriga förekommande uppgifter på ekonomiavdelningen.
Du kommer vara delaktig i månadsbokslut, rarpportering och årsbokslut. En del analyrsering av finansiella rapporter ingår också. Du kommer vara behjälplig med att hitta nya arbetssätt och processförbättringar.
Om dig
Vi på Jeffersonwells söker dig som har en relevant utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet och har haft en liknande tjänst under några år. Du har gymnasieutbildning från ekonomiprogrammet, utbildning inom ekonomi eller YH-utbildning inom ekonomi. Vidare har du erfarenhet av bokföring, arbete som ekonomiassistent och redovisning. Därutöver har du tidigare erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra. Du har goda bokföringskunskaper och mycket god datorvana. Därutöver har du goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift.
För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du tar ansvar för ditt arbete och att du har ett stort eget driv. Det är också viktigt att du har ett effektivt arbetssätt och att du utför ditt arbete med stor noggrannhet.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som ekonomiassistent 3-4 år i ett mellansort internationellt bolag.
Hur du ansöker
För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vid frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta konsultchef Carl-Henric Möller via telefon: 031-617235.
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
Välkommen med din ansökan!