OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en driven och erfaren inköpare som brinner för att skapa hållbara lösningar inom bygg- och installationsprojekt? Då kan du vara den vi nu söker till Saabs team!
Om tjänsten:
SAAB är ett ledande företag inom försvars- och ledningsindustrin. Här arbetar man innovativt för att utveckla avancerade teknologier och lösningar för att bidra till en bättre och säkrare värld.
Som Strategisk Inköpare inom Entreprenad kommer du att tillhöra en större inköpsavdelning men arbeta i ett mindre team. I din roll kommer du att vara ensam ansvarig för dina projekt, men teamet stöttar varandra genom regelbundna möten och utbyte av erfarenheter. Tjänsten är mångsidig med både strategiska och taktiska inslag, där du driver upphandlingarna för de projekt du ansvarar för.
Vi vill ha dig vars arbetssätt präglas av struktur, energi och initiativrikedom samt att din omgivning uppfattar dig som affärsmässig och förtroendeingivande. För att trivas i rollen bör du därtill vara prestigelös, ha stor kommunikativ förmåga och uppskatta att arbeta i team.
Dina kontaktytor kommer att vara många, både inom organisationen och externt mot våra leverantörer. Miljö- och hållbarhetsfrågor står högt på vår agenda, och vi arbetar ständigt med att utvärdera och förbättra oss själva och våra leverantörer. Projekten du kommer att arbeta med varierar i storlek och typ, från stora nybyggnationsprojekt till ombyggnationer, renoveringar och underhåll.
Kravprofil:
Relevant utbildning inom bygg, projektledning eller liknande.
Minst 5 års erfarenhet av upphandling av bygg- och/eller installationsprojekt.
Kunskap om entreprenadjuridik, ÄTA enligt ABK09 och AB04/ABT06.
Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Goda IT-kunskaper.
Erfarenhet av arbete inom Supply Chain.
Personliga egenskaper:
Strukturerad: Du har en god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete.
Analytisk: Du kan analysera och utvärdera information för att fatta välgrundade beslut.
Självständig: Du är självgående och tar initiativ.
Flexibel: Du kan anpassa dig till förändrade omständigheter och olika projekt.
Teamspelare: Du trivs med att arbeta i team och delar gärna med dig av din kunskap och erfarenhet.
Låter detta som en tjänst för dig? Vi ser fram emot din ansökan!
Vårt erbjudande
Placering: Linköping, Göteborg, Karlskoga
Omfattning: Heltid
Uppdrag: Konsultuppdrag, minst 6 månader och därefter mycket goda chanser till förlängning och / eller direkt anställning hos SAAB
Sententia Rekrytering & Konsult erbjuder kvalitativ och personlig hjälp med rekrytering, interimslösningar och fördjupade personbedömningar till privata företag och offentliga organisationer. Företaget grundades 2011 och har ett mycket brett nätverk och många års erfarenhet av kompetensförsörjning i ledande positioner inom olika branscher. Vi på Sententia Rekrytering & Konsult inleder gärna kontakt med sig som önskar en direkt anställning hos företaget, eller till dig, som vill verka som interimkonsult med en inledande anställning hos Sententia. De interima uppdragen omfattas av kollektivavtal och innebär att du blir anställd som medarbetare hos Sententia, ett företag som tar sin arbetsgivarroll på stort allvar. Samtidigt erbjuder vår kund ett omväxlande arbete där du ges möjligheten att skapa ett omfattande nätverk av kontakter, såväl internt som externt.
Ansökan
Skicka in din ansökan via annonsen på www.sententiarekrytering.sesenast 25 juni 2024.
Rekryteringsprocessen går via oss på Sententia Rekrytering & Konsult. Alla frågor och funderingar hänvisas till våra rekryteringskonsulter.
Linda Molin på tfn 0702-677332, alt linda.molin@sententia.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Sententia Rekrytering & Konsult AB är auktoriserad aktör inom rekrytering och bemanning av Kompetensföretagen och branschorganisationen Almega.