Erfaren Executive Assistant till Dormakaba

Erfaren Executive Assistant till Dormakaba

Arbetsbeskrivning

Dormakaba är en global ledare inom accesslösningar och vi söker nu efter vår nya Executive Assistant!

 

I denna centrala roll kommer du att vara en nyckelperson för att stödja vår Senior Vice President Central & North Europe. Du kommer att underlätta och effektivisera VP:s arbete, både internt och externt, genom att hantera administrativa uppgifter, koordinera möten och projekt samt se till att rätt prioriteringar görs för bolagets framgång. Ditt engagemang och din förmåga att skapa struktur kommer att vara avgörande för att frigöra tid och möjliggöra rätt prioritering för bolagets bästa.

Som Exekutiv Assistent hos Dormakaba krävs det att du tar ett övergripande ansvar för SVP:s och regionledningens gemensamma administration. Det innefattar därmed direkt arbete åt SVP samt självständiga arbetsuppgifter i relation till intern organisation och externa intressenter. Rollen förutsätter flexibilitet och ständig utveckling tillsammans med SVP inom regionen Central- och Nordeuropa.

I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår bland annat

• Bistå SVP med kvalificerad support, primärt med kalenderhantering, mötesbokningar, korrespondens och reseplanering
• Hantera fakturor, resor och reseräkningar
• Planera och medverka vid ledningsgruppsmöten där du för protokoll och följer upp action points.
• Supportera ledningsgruppen vad gäller bokning av möten och samordna resor
• Assistera i planeringen och genomförandet av specialprojekt, och säkerställa att tidsfrister och mål uppfylls.
• Planering och koordinering kring regionsaktiviteter, events och konferenser

Rollen innebär även att du kommer driva administrativ utveckling genom bla digitala hjälpmedel

Vem är du

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som Executive Assistant, gärna från ett internationellt börsnoterat bolag. För att lyckas i rollen är du noggrann och effektiv med en god planeringsförmåga. Du är serviceminded, prestigelös och arbetar proaktivt samt strukturerat. Du tar dig an nya utmanande uppgifter med stor flexibilitet och lösningsförmåga. Som person har du hög integritet och diskretion, är ansvarstagande, pålitlig och gillar att tänka utanför boxen. Du besitter ett mycket gott självledarskap och är driven med förmåga att skapa och utveckla goda relationer med dina kollegor.

Du är van vid att hantera konfidentiell information och kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. Din förmåga att nätverka och samarbeta med olika människor gör att du trivs i en dynamisk miljö. När något går fel, ser du det som en möjlighet att förbättra och utvecklas.

Du har goda kunskapar i Officepaketet och har generellt lätt att lära dig nya system. Det är meriterande om du har grundläggande kunskaper inom ekonomi samt erfarenhet av bolag i förändring.

Ansökan

Om du är redo är redo för nästa steg och vill vara en del av en global organisation, skicka in din ansökan idag! En spännande och omväxlande roll på ett framgångsrikt bolag med många möjligheter till utveckling och utmaning. Vi sitter i trevliga lokaler i Solna och det finns även ett etablerat EA-nätverk inom koncernen.

I den här processen samarbetar Dormakaba med Jurek och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marie Källström på tel. 0707519343 alt marie.kallstrom@jurek.se eller ansvarig Researcher Nina Hallin på nina.hallin@jurek.se. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

Om verksamheten

Dormakaba är en ledande leverantör på världsmarknaden för accesslösningar. Bolaget har återuppfunnit innebörden av access och sätter nya branschstandarder för intelligenta system och hållbara lösningar för fastighetens hela livscykel. Med ca.16000 medarbetare och en stark kompetensbas världen över stöttar Dormakaba kunder i över 130 länder. Produkter, lösningar och tjänster är utvecklade för att enkelt integreras i fastigheters ekosystem och skapar säkra och hållbara platser där människor kan röra sig sömlöst.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2024
  • Ansök senast: 9 juli 2024

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


VD-assistent

13 mars 2024

Executive Assistent till bolag i framkant!

Executive Assistent till bolag i framkant!

16 februari 2024