OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För vår kunds räkning söker vi nu en Financial Analyst/HR Administrator för ett vikariat på lite mer än ett år. Uppdraget kommer att påbörjas omgående och är på heltid. Kunden ett spännande och internationellt företag och är placerat på Lindholmen och det kan eventuellt finnas möjligheter till förlängning. Söker redan idag då vi går igenom ansökningar löpande!
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer att vara en del av både teamet inom Finance och HR/Payroll. Ditt huvudansvar är projektkontroll, månadsavslutning och rapportering i HFM. Du samarbetar med det lokala ekonomi-/HR -teamet samt flera funktioner så som inköp, controlling och andra samarbetspartners. Du kommer att rapportera till en Controller/Finance Manager i Sverige. Arbetsuppgifterna kommer vara enligt följande:
• Förbereda periodiseringar för teknikprojekt och stödfunktioner som försäljning och administration
• Förbereda prognoser och budget för teknikprojekten och stödfunktionerna
• Kontrollera IC-transaktioner som fakturering
• Delta i SOX -efterlevnadsprocessen, inklusive förberedelse av kontrollgapbedömningar, test av cykelprocesser, uppdelning av arbetsuppgifter och åtkomstgranskningar
• Uppföljning av kassaflödesprognoser
• Månatliga lönerelaterade frågor som t.ex. resekostnader
• Olika administrativa uppgifter och rapportering inom HR
• Delta i systemimplementeringar och andra ad hoc -projekt
Vem är du?
För att passa i rollen tror vi att du är en lagspelare med god kommunikationsförmåga och har lätt för att arbeta med medarbetare från olika delar av organisationen- både nationellt och internationellt. Vidare är du engagerad och driven som person och har en god förmåga att strukturera och organisera dina arbetsuppgifter. Du behöver även ha:
• Minst kandidatexamen i ekonomi/redovisning
• 5+ års arbetslivserfarenhet inom redovisning / controlling
• Prata och skriva obehindrat på svenska och engelska
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av system som HFM, Hyperion och SAP. Det viktigaste är att du har flera års erfarenhet inom ekonomiområdet, de arbetsuppgifter som är mer HR-relaterade går att lära sig på plats.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.