OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi nu en Financial Controller som under en period kan stötta upp ett härligt controller-team. Uppdraget är med start omgående och förväntas pågå till mitten av mars 2024. Kunden sitter i fina lokaler på Kungsholmen.
Som Financial Controller spelar du en central roll i företagets rapportering och ansvarar för att samordna bokslutsprocessen och säkerställa att deadline hålls. Du kommer även att arbeta med att utveckla denna process och med effektivisering.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Löpande redovisning, periodiseringar, avstämningar etc
- Delaktig i månadsbokslut- och årsbokslut samt säkerställa efterlevnad av lagar och interna krav
- Analyser och utredningar
Vem är du?
För att passa i rollen har du en ekonomisk högskole- eller universitetsutbildning samt flerårig erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete (K3). Därtill har du arbetat med komplexa analyser och är van att tala och skriva obehindrat på både svenska och engelska. Vi ser gärna att du har erfarenhet från större bolag och från komplexa flöden. Har du dessutom erfarenhet av ERP-systemet M3 är det väldigt meriterande.
Som person tror vi att du är strukturerad, har ett öga för detaljer samtidigt som du är en god kommunikatör. Du har ett positivt och prestigelöst sätt att vara samt är van vid att arbeta självständigt och uppskattar att arbeta med utveckling och att ta egna initiativ.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist på malin.lindqvist@sjr.se. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-10-30.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88