OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår uthyrningsverksamhet söker vi nu efter en erfaren firstline supporttekniker som kommer att ingå i ett mindre team som arbetar och utgår ifrån kundens lokaler i Syd västra Göteborg.
Som supporttekniker kommer du att var en problemlösare och tekniker med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Dina primära arbetsuppgifter kommer vara att hantera olika ärenden som kommer in genom ärendehanteringssytem och telefon. Du får en insyn i olika IT-miljöer och kommer att tillhöra ett team med IT-tekniker där ni tillsammans hittar lösningar på problem. Vi tror att du som sker har jobbat med liknande arbetsuppgifter sedan tidigare men nu känner dig redo att ta nästa steg!
Din profil
För att passa för rollen ser vi gärna att du har arbetat med IT-support i minst 2 år. Vi tror att du har en social och pedagogisk förmåga att bemöta olika typer av människor. I övrigt lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och att du är serviceminded, prestigelös, och drivs av problemlösning.
Krav som är meriterande
Minst 1-2 års erfarenhet inom IT-support alt Service eller BackOfficefunktioner
Microsoft Active Directory Administration
Office 365/Exchange
SCCM
Windows 7/10
Citrix
God kommunikativ förmåga
Serviceminded
Uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska - i både tal och skrift
Tjänsten är på heltid och vi applicerar 6 månaders provanställning med start enligt överenskommelse.