Erfaren fondadministratör

Erfaren fondadministratör

Arbetsbeskrivning

Med förändrat kundbeteende, ökad digitalisering och nya regelverk befinner sig finansbranschen i förändring. Vi söker nu ytterligare medarbetare som vill vara med på Avanzas resa!

Avanzas Fonder förvaltar ca 35 miljarder kronor och har stora tillväxtambitioner. Vi behöver nu en driven och erfaren fondadministratör som vill ligga i framkant tillsammans med oss.



Om rollen

Avanza Fonder AB är ett helägt dotterbolag inom Avanza-koncernen där Avanza Bank Holding AB (publ) är moderbolag. Avanza Fonder förvaltar för närvarande 14 olika fonder med olika risknivå och inriktning och bidrar till Avanzas affärsidé att erbjuda Sveriges bästa tjänst för aktivt sparande. Inom Avanza Fonder finns 11 medarbetare.

Som fondadministratör ingår du i ett team om totalt 3 personer som tillsammans ansvarar för all administration av fonderna och värderingen av portföljinnehav.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna är beräkning av NAV-kurser, fondredovisning samt rapportering till myndigheter och andra intressenter. Du kommer även att vara en viktig spelare när vi fortsätter effektivisera våra processer och vidareutvecklar vår affär med nya produkter. Som fondadministratör jobbar du nära våra förvaltare och övriga funktioner inom bolaget samt har kontakter med externa samarbetspartners, t.ex. depåbank, andra fondbolag och systemleverantörer.



Din profil

Vi söker dig som har en mycket god förståelse för fonder och värdepapper, värdering av finansiella instrument, fondredovisning och processerna inom en fondadministration. För att ha tillräcklig kunskap ser vi att du har minst ca 4-5 års relevant erfarenhet från fondverksamhet. Vidare har du mycket goda kunskaper i Excel och lätt för att ta till dig och lära dig nya system. Det är meriterande om du har erfarenhet av att själv driva förbättringar av rutiner och processer inom arbetsområdet, eller har erfarenhet från utvecklingsprojekt och regelverksanpassningar.

För att trivas på Avanza behöver du ha en stor personlig drivkraft och gilla förändringar, då verksamheten ständigt utvecklas för att kundens intresse och Avanzas gemensamma mål ska vara i fokus. Du behöver vara lösningsorienterad, ansvarsfull, analytisk och noggrann samt ha en god förmåga att planera och prioritera ditt arbete. Eftersom vi är ett litet team trivs du med att vara teamspelare men är även van att ha eget ansvar.



Vi erbjuder

Tillsammans med ca 450 medarbetare kommer du att sitta centralt i Stockholm. Här får du ett spännande och utmanande jobb med stora möjligheter att påverka och med utrymme för egna initiativ. Vi gillar att ha kul på jobbet och tror att det i kombination med en hög innovationstakt, samarbete och balans mellan arbete och fritid är ett bra recept på framgång.

Förutom att du blir en del av ett peppat gäng med ovanligt stark vi-känsla, får man lite extra på köpet. Du får bra förmåner, som extra bra kontovillkor, bolån, optionsprogram, och ett generöst friskvårdsbidrag.



Ansökan

Skicka din ansökan, CV och personligt brev, genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan. Skicka gärna din ansökan snarast då urvalet sker löpande, dock senast 3 maj. Kontakta gärna teamledare för fondadministrationen, Susanne Gölén, 073-6618023, eller fondbolagets vd Jesper Bonnivier, 073-9802261 om du har några frågor om tjänsten.

Välkommen med din ansökan!

Erbjudanden från rekryteringsföretag/annonssäljare undanbedes

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanza
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 april 2020
  • Ansök senast: 3 maj 2020

Liknande jobb


26 november 2024

Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024