OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
raaco Sweden AB söker erfaren försäljningskonsulent till distrikt Mellan-Öst-Syd Sverige
Motiveras du av möjligheten att utveckla försäljningen inom ditt eget geografiska distrikt? Vill du ha stöd av ett mycket kompetent backoffice, när du öppnar dörren för såväl nya som befintliga kunder? Då kan du vara den vi söker till raaco Sweden AB …
raaco erbjuder:
Du kommer få utmanande och mångsidiga uppgifter i en spännande internationell verksamhet, där du själv planerar din vardag och där det finns goda utvecklingsmöjligheter. Du tillhör det nordiska försäljningsteamet av mycket engagerade och kompetenta kollegor med en positiv inställning. Du kommer att rapportera till den nordiska försäljningschefen, som du kan ha nära kontakt och utbyte med varje dag. Du kommer få en gedigen intern utbildning och upplärning i våra system och produkterna på vårt huvudkontor i Nykøbing F. i Danmark. Tjänsten utgår från ditt hemmakontor från vilken du besöker kunderna. Arbetet förutsätter 15 - 20 resdagar per år.
Vi erbjuder en fast lön, pension och provisionssystem. Du får en skåpbil med bilinredning och arbetsverktyg såsom laptop, surfplatta och mobil.
Arbetsuppgifterna är följande:
· Självständigt kunna planlägga och genomföra hela säljprocessen från mötesbokning, förberedelse av kundmötet till genomförande av t.ex. säljkampanjer, aktiviteter och events hos kunderna.
· Besök hos slutanvändare för att identifiera kundernas behov vid försäljning av bilinredning.
· Skapa offerter, inklusive på bilinredning med skissverktyg.
· Följa upp varuplacering och butikens sortiment.
· Följa upp och styrka kundförhållandet till varje förhandlare/butik.
Din Profil:
· Du har ett starkt sinne för kundservice, är engagerad och utåtriktad och du trivs i din roll som extern säljare.
· Du har känsla för ordning och jobbar strukturerad.
· Du är förtroendeingivande, beständig och bra på att bygga goda, långsiktiga relationer med kunder.
· Du är vältalig, presentabel med god social förmåga og en stor teamkänsla.
· Du har erfarenhet från försäljning inom B2B med fokus på rådgivning och lösningsförsäljning. Gärna en bakgrund från byggmarknaden eller som hantverkare etc.
· Du har goda kunskaper inom Office-paketet, framförallt Excel och PowerPoint.
· Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska.
Frågor/ansökan:
Låter det spännande? Skicka din ansökan till mail@raaco.com senast fredag 28 maj 2021. Jobbintervjuer hålls 15 och 16 juni i Göteborg. Start august 2021. Har du frågor kring tjänsten eller företaget är du välkommen att kontakta Nordisk Säljchef Anders Christensen tel. +45 40 29 76 36 eller Key Account Manager Håkan Törnquist tel. +46 300 56 71 78.