Arbetsbeskrivning
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Trafikkontoret ansvarar för att sköta om och utveckla Stockholms offentliga rum, så att de är trygga, attraktiva, framkomliga och hållbara. Uppdraget innefattar allt ifrån att ta hand om den befintliga stadsmiljön till att genomföra strategiska investeringsprojekt och planera för morgondagens växande storstad. För att klara vårt uppdrag är vi ca 450 kollegor, som huvudsakligen sitter i Tekniska Nämndhusets nyrenoverade lokaler på Kungsholmen. Tillsammans ser vi till att Stockholm fortsätter vara en stad i framkant med hållbara transportlösningar och levande miljöer, både idag och i framtiden.
Välkommen till oss
Har du erfarenhet av att jobba med entreprenadavtal? Vill du ta dig an vårt nya driftavtal? Vi söker dig som vill bidra till samhällsnytta och kvalitet.
I denna roll har du en viktig uppgift att självständigt ansvara för Stockholm stads driftavtal av offentliga toaletter. Välkommen att vara med oss från start med vårt nya entreprenadavtal.
Enheten Tillsyn och drift ingår i Stadsmiljöavdelningen, enheten består idag totalt av 21 drivna medarbetare som utför ett viktigt arbete med direkt koppling till medborgarnas vardag. På enheten finns idag sju entreprenadsavtalsansvariga. Alla avtalsansvarig har ett eget driftavtal men alla delar kunskap och stöttar varandra i olika frågor. De driftavtal som finns på enheten idag är inom klottersanering, viltvård och skadedjursbekämpning, vägmarkeringar, vägmärken, räcken, portaler, gatujour och stadens flaggning. Inom enhetens uppdrag ligger också tillsyn och inspektion av TA-planer och markupplåtelser. Inom enhetens ansvar ligger även cykeljouren. På tillsyn och drift värderar vi kvalitet, engagemang och samarbete högt.
Vi erbjuder
Vi värderar kvalitet, engagemang och samarbete högt. Vi erbjuder dig en trygg arbetsplats där vi hjälper och stöttar varandra i det vardagliga arbetet och värnar om den goda arbetsmiljön. Du ges möjlighet till personlig utveckling/kompetenspåfyllnad samt till delaktighet och inflytande på arbetsplatsen. Vi har flexibla arbetstider samt möjlighet till växling av semesterdagstillägg mot extra ledighet. Beroende på arbetsuppgifter och verksamhetsbehov finns möjlighet att varva kontorsarbete med att arbeta hemifrån två dagar i veckan. Arbetsmiljö och hälsa är viktigt för oss. Vi erbjuder friskvårdsersättning, friskvårdstimme och möjlighet att delta i friskvårdsaktiviteter. Läs mer om våra förmåner här
Din roll
I rollen som förvaltare av entreprenadavtal kommer du ha ansvaret för stadens driftavtal av offentliga toaletter. Du kommer ansvara för:
Uppföljning av entreprenadavtalet, både kontinuerligt och proaktivt.
Tilldelning av vite vid brister i leverantörens utförande.
Kontakt med leverantör.
Kontakt med medborgare.
Kontakt med andra avdelningar inom Stockholms Stad.
Budget- och prognosarbete.
Avtalsutveckling.
Hej från din blivande chef
Tove Nilsson heter jag och är din blivande chef. Jag har ett stort förtroende för mina medarbetare och deras förmåga. Min förhoppning är att vi kan hitta ett samarbete som bidrar till en positiv utveckling av enhetens medarbetare och verksamhet. Utöver det är det viktigt för mig att bygga relationer både internt och externt.
Din kompetens och erfarenhet
För att lyckas i tjänsten som avtalsansvarig krävs det att du har
relevant högskoleutbildning
flera års aktuell erfarenhet av självständigt ansvar för entreprenadavtal
erfarenhet av entreprenadavtalsuppföljning
vana att använda IT-baserade verktyg för exempelvis avtal
goda kunskaper i Office-paketet
god kommunikationsförmåga på svenska, i både tal och skrift
B-körkort.
Det är meriterande om du har
erfarenhet av att arbeta i offentlig förvaltning
kunskap om entreprenadjuridik, AB 04, ABT 06 och AFF
erfarenhet av lokalvårdsavtal.
Vi söker dig som är van att ta ansvar för ditt arbete och självständigt strukturera och driva ditt arbete framåt. Du agerar professionellt utifrån ditt yrke och din roll. Du har även väl grundade och tydliga värderingar som avspeglas i uttryck och handlingar. Som person är du trygg, stabil och har självinsikt. Vidare planerar och organiserar du ditt arbete på ett effektivt sätt, prioriterar och håller uppsatta tidsramar. Du kommunicerar på ett tydligt sätt, säkerställer och följer upp att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda. Då tjänsten innebär många kontaktytor är det viktigt att du är en lyhörd person som både uppskattar och har förmåga att samarbeta med andra människor.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, motivation och engagemang för tjänsten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Övrigt
Vi rekryterar utan det personliga brevet, i denna rekrytering, för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV.
Denna rekryteringsprocess kommer innehålla arbetspsykologiska tester.
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.