OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 1 år
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker en resurs med erfarenhet av överlämning och förvaltning. Konsulten skall samordna och ansvara för överlämning av det landbaserade IT system/komponenter som levereras av projektet. Överlämningen syftar att säkerställa att mottagande förvaltningsobjekt kan förvalta IT lösningen samt att säkerställa/ta fram en supportprocess med drift och servicedeskrutiner för att kunna följa upp incidenter och problem. Konsulten förväntas agera överlämningsansvarig och självständigt driva överlämningsarbetet internt fram till godkänd överlämning.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 5 års arbete i ledarroll med eller utan personalansvar ex. som projektledare eller förvaltningsledare
- Minst 5 års arbete som förvaltare i en IT förvaltningsorganisation
- Minst 3 års erfarenhet av arbete med PM3 och ITIL
- Minst 9 års erfarenhet av överlämning till IT förvaltning antingen som överlämnare eller mottagare
- Mycket god kunskap i engelska, arbetat i minst 3 projekt där kommunikation (tal och skrift) skett på engelska
- Mycket god kunskap i svenska språket i tal och skrift, erfarenhet från minst 3 uppdrag av att granska, dokumentera processer och rutiner på svenska
- Skall ha arbetat minst 3 år i roller som krävt samverkan med interna och externa parter.
- Ska ha arbetat med komplexa systemlösningar med många komponenter samt intressenter inblandade i minst 5 tidigare projekt
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström