Erfaren Förvaltningsledare med erfarenhet av ITIL samt PM3, Stockholm

Erfaren Förvaltningsledare med erfarenhet av ITIL samt PM3, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm

- Uppdragslängd: Ca. 12 månader

- Uppdragsstart: Enligt ök.

- Sista ansökningsdagen: ansök snarast

- Omfattning: 80-100%

- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Arbetsbeskrivning
Förvaltnings/utevecklingsledaren ansvarar för att, tillsammans med en förvaltningsledare från IT-avdelningen, utarbeta en årlig förvaltningsplan och leda förvaltningens arbete för att uppfylla målen i denna plan. I förvaltningen ingår såväl verksamhetsspecialister som produktledare och IT-specialister.

Du agerar i rollen som förvaltnings/utvecklingsledare på verksamhetssidan för ett förvaltningsobjekt som innefattar de IT-system som stöttar kundens processer för planering av drift. För närvarande innefattar objektet ett tiotal system men en omorganisation är på väg.

Arbetsuppgifter:

- Ta fram förvaltningsplan i nära samarbete med verksamheten.

- Sköta rapportering och framtagande av beslutsunderlag till styrgrupp och objektsägare.

- Leda förvaltningens arbete för att verkställa förvaltningsplanens mål inom givna ramar på ett kostnadseffektivt sätt, samt prioritera och besluta inom ramen för gällande plan.

- Sköta leverantörsstyrning; avropa mot ingångna avtal samt se över befintliga avtal.

- Initiera uppdrag utifrån gällande förvaltningsplan, samt koordinera och administrera pågående aktiviteter inom objektet. Leda förvaltningsmöten.

- Säkerställa att roller på operativ nivå i förvaltningen är bemannade, i samråd med resursägare.

- Upprätta och underhålla löpande förvaltningsdokumentation och rapporteringsrutiner.

- Stötta verksamheten på operativ nivå med att förtydliga processer och arbetssätt kopplade till förvaltningsobjektet.

- Planera för mottagande av nya IT-system från projekt till förvaltning.

- Agera projektledare och utvecklingsledare för utredningar eller mindre projekt relaterade till förvaltningsobjektet.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Akademisk examen eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt som kunden bedömer relevant för uppdraget.

- Certifierad i ITIL Foundation eller motsvarande certifiering.

- Minst 10 års erfarenhet från leda verksamhetsförändring eller projekt, varav minst 5 år inom offentlig verksamhet.

- Minst 2 års erfarenhet av förvaltningsledning med PM3 som styrmodell.

- Minst 1 års erfarenhet av förvaltningsledning eller uppdragsledning på verksamhetssidan i elförsörjningssegmentet inom de senaste 3 åren.

- Minst 1 års erfarenhet av att under de senaste 2 åren ha arbetslett uppdrag inkluderande förvaltningsetablering av övervakningssystem inom elförsörjningssegmentet.

- Minst 1 års erfarenhet av att verkat i samarbetsprojekt för övervakningssystem med Transmission System Operators (TSO).

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Erfarenhet av IT-säkerhetsarbete.

- Minst 1 års erfarenhet av att ha etablerat processer som väver samman verksamhetskrav med IT-arkitektur.

- Minst 1 års erfarenhet av att ha arbetslett uppdrag i säkerhetskänslig verksamhet.

Önskemål om personliga egenskaper:

- God samarbetsförmåga och initiativförmåga.

- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation.

- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende.

- Arbetar självständigt och målinriktat.

- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter.

- Förmåga att arbeta i grupp.

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons

- I ansökan anger du ett kravställt timpris

- Lägg in ett CV på svenska i word-format

- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.

- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2023
  • Ansök senast: 27 maj 2023

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


9 november 2024

Project Manager till Sollentuna

Project Manager till Sollentuna

8 november 2024

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

8 november 2024