OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår avdelning Gateway Air agerar supportfunktion till våra interna flygkontor genom att samlasta och transportera frakt via flyg för deras kunder. Vi kan erbjuda ett utvecklande och intressant jobb där du har en viktig roll som supportfunktion till våra kollegor på flygkontoren och får ett brett kontaktnät.
GEODIS är kvalitetscertifierade enligt den internationella standarden Investors in People. Som medarbetare hos oss utgör du vår viktigaste resurs och vi strävar efter att vara den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare. Vi erbjuder en internationell arbetsmiljö med goda möjligheter till personlig utveckling.
Din roll
I rollen som Gateway Forwarder Air arbetar du för att hitta bästa möjliga flygtransporter för gods utifrån våra kunders behov. Du tar löpande emot bokningar av sändningar och prisförfrågningar från GEODIS flygkontor i Sverige, både inom export och import. Dina primära kunder är våra interna flygkontor men du har även kontinuerlig kontakt med flygbolag, terminaler, åkerier och våra agenter runt om i världen.
I arbetsuppgifterna ingår:
- Inköp av transportlösningar
- Bokningar mot flygbolag och åkerier
- Uppföljning och återrapportering av sändningar
- Säkerställa att sändningen går från A till B
- Löpande fakturering
- Månadsavslut
- Hantering av reklamationer
- Dokumentation
Du kommer ingå i ett sammansvetsat team där vi stöttar och hjälper varandra. Teamet ingår i ett stort globalt nätverk och har många kontaktytor både internt och externt, där stora delar av den dagliga kommunikationen sker på engelska.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående.
Din bakgrund
Vi söker dig som, liksom vi, brinner för transporter och logistik. Vi ser att du har 5-10 års erfarenhet av att arbeta med flygspedition, har du även arbetat med bilspedition är det ett plus. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom logistik eller spedition. Då vi arbetar i en internationell miljö är det viktigt att du talar och skriver obehindrat på engelska och svenska.
Rollen passar dig som gillar att ha kundkontakter och alltid har god kundservice och kvalitet i fokus. Du motiveras av att hitta de bästa lösningar på komplexa frågor och trivs i en arbetsmiljö med stundtals högt tempo. Som person är du positiv och prestigelös i samarbetet med kollegor, kunder och agenter. Vi tror även att du är strukturerad, initiativtagande och noggrann.
Vi söker efter dig som vill arbeta i linje med våra värderingar: Passion, Commitment, Innovation, Trust och Solidarity.
Ansökan
Låter detta som ett intressant jobb för dig, tveka inte att ansöka redan idag! Intervjuer kommer hållas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 2021-06-16.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig chef: Brigita Andersson, telefon: +46 70 669 27 58 eller brigita.andersson@geodis.com.
GEODIS har kollektivavtal och ett nära samarbete med Unionen. Kontaktperson: Tommy Sidén, tel +46 10 16 31828.