OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en ansvarstagande och flexibel person som trivs med varierande arbetsuppgifter? Har du erfarenhet av godshantering och vill vara en del av ett engagerat team? Då kan du vara vår nya godshanterare!
Om rollen
Som godshanterare hos oss blir du en viktig del av vårt logistikteam. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att säkerställa ett effektivt flöde genom hela logistikkedjan, från att ta emot och kontrollera ankommande gods till att hantera utleveranser och hålla ordning på vårt lager. I rollen ingår allt från att märka upp och registrera varor, placera dem på rätt plats i lagret, och hantera transportskadat gods till att systematiskt planera och optimera lagerutrymmet. Du ser till att utleveranserna sker smidigt genom att förbereda fraktsedlar, emballera, märka och lasta varor – alltid med fokus på noggrannhet och effektivitet. En annan del av arbetet är att hantera företagets internlogistik genom att fylla på lagerplatser för montering och regelbundet inventera artiklar. Arbetet är varierande, och du kommer att kombinera fysiska och praktiska uppgifter med administrativa inslag som kräver både struktur och noggrannhet.
Din profil
För att lyckas i denna roll ser vi att du är flexibel, initiativrik och har ett öga för detaljer. Du behöver vara bekväm med att ta eget ansvar och samtidigt ha förmågan att samarbeta effektivt med andra, särskilt när tempot är högt. Struktur och förmågan att organisera ditt arbete på ett effektivt sätt är avgörande, liksom en vilja att ständigt förbättra och bidra till ett välfungerande lager.
Vi söker dig som har:
Erfarenhet av att arbeta i affärssystem.
Truckkort.
Goda kunskaper i svenska samt engelska i tal och skrift.
B-körkort
Meriterande:
Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Erfarenhet av att ha arbetat i Monitor.
Kunskaper i andra språk, såsom t. ex. polska eller holländska.
Vi erbjuder dig:
Hos oss får du en varierande och dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med engagerade kollegor. Vi erbjuder schyssta arbetsvillkor enligt kollektivavtal, och du kommer att vara en del av ett företag som tillverkar och säljer lyftlösningar av hög kvalitet och har ett stort fokus på utveckling.
Om oss
Vi är ett privatägt företag med huvudkontor i Härnösand. Sedan 1964 har vi vuxit till att bli en av Europas största tillverkare och leverantörer av saxlyftbord och pallhanteringsprodukter. Med filialer och dotterbolag i 10 länder och över 100 anställda, arbetar vi i moderna lokaler som inkluderar tillverknings-, försäljnings- och serviceavdelningar, tillsammans med omfattande lagerutrymmen.
Ansökan
Är du redo att ta nästa steg i din karriär som godshanterare? Vi strävar efter att skapa en arbetsplats som präglas av mångfald och inkludering och välkomnar därför sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag så vänta inte med att söka.
Välkommen till oss och bli en del av vårt framgångsrika team!
Kontakt:
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Inköpschef Samuel Birgersson på 0611-837 94 eller via e-post: samuel.birgersson@edmolift.se
Krav
Erfarenhet av att arbeta i affärssystem
Truckkort
Goda kunskaper i svenska samt engelska i tal och skrift
B-körkort
Meriterande
Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Erfarenhet av att ha arbetat i Monitor
Kunskaper i andra språk, såsom t. ex. polska eller holländska
Om arbetsgivaren - EdmoLift AB
EdmoLift är en av Europas största tillverkare och leverantörer av saxlyftbord, pallhanteringsprodukter och lösningar för materialhantering. Företaget grundades 1964 och har idag 8 kontor över hela Europa med ett världsomfattande nät av återförsäljare. Den största kundkategorin är industriföretag, men våra lyftlösningar finns även inom distribution, sjukvård, service och handel. Vårt mål är att erbjuda den bästa och mest ergonomiska, kostnadseffektiva lösningen för marknadens lyft- och hanteringsbehov.
EdmoLift handlar dock inte bara om produkter. Det är viktigt för oss, såväl internt som externt, att vår värdegrund genomsyrar vår verksamhet för att lättare skapa en enhetlig bild av vår organisation oavsett vem som företräder den. De kärnvärden och associationer som EdmoLift ska förknippas med i alla lägen är sammanfattade i tre tydliga och grundläggande identitetsbegrepp, glädje, engagemang och respekt. EdmoLift är idag certifierad inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö (FR 2000 och EcoVadis).
Vår expansionsresa fortsätter och det pågår en utbyggnation av vår produktionslokal för att öka produktionskapaciteten och höja automationsgraden. Något som kommer att bli en av norra Europas mest avancerade produktionsanläggningar. Vi växer – och därför söker vi nya medarbetare till vårt huvudkontor i Härnösand.