OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Nu söker vi för ett konsultuppdrag en handläggare med erfarenhet av sekretessprövning.
- Omfattning: heltid 100%
- Start: 9e december
- Längd: 9e maj 2025, eventuellt längre
Kunden är placerad i Tumba och det finns möjlighet till visst distansarbete.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer att arbeta inom Fondtorgsnämnden med sekretessbedömningar och ta fram beslutsunderlag för beslut om sekretessbedömning.
- Maskera sekretessbelagda uppgifter inför utlämning av allmänna handlingar
- Bistå i administrativa uppgifter kopplade till sekretessbedömning och utlämning, exempelvis utskrifter
Utöver dessa huvuduppgifter kan även andra uppgifter av handläggande eller administrativ karaktär kopplat till
utlämnandeärenden tillkomma.
Gruppen som arbetar med ovanstående arbetsuppgifter består idag av tre personer. Gruppen har stående möten
som genomförs i princip dagligen. På dessa möten tas informationspunkter och uppkomna frågeställningar upp för
att arbetet med utlämnande av handlingarna ska ske på ett effektivt och enhetligt sätt. Konsulten förväntas delta
aktivt i detta arbete.
Du kommer vid uppdragsstart att erhålla utbildning i för uppdraget relevant, sekretesslagstiftning.
Vem är du?
För att vara aktuellför rollen så behöver du uppfylla nedan kriterier:
- Akademisk utbildning inom relevant område, till exempel företagsekonomi och juridik, eller motsvarande,
- Minst ett års dokumenterad arbetslivserfarenhet från fond- och/eller finansbranschen. Med fond- och finansbranschen
menas banker, fondbolag, kapitalförvaltare, fondadministrativa bolag eller liknande.
- Du behärskar svenska språket flytande
- Du har goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
Utöver ovan så är du:
- Självgående - Har förmåga att ta ansvar för sin arbetsuppgift och få arbetsuppgiften utförd inom givna tidsramar.
- Kvalitetsmedveten - Har förmåga att vara noggrann. Är väl medveten om mål och kvalitetsstandard samt
lägger ner vikt vid att uppnå dessa.
- Strukturerad - Har förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och
håller tidsramar
Om verksamheten
Låter detta som ett uppdrag som passar dig? Då är du välkommen att söka via länken i annonsen.
Urvalet kommer ske löpande och tjänsten kan komma at tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Välkommen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson