OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lindebergs Grant Thornton är Sveriges ledande revisions- och konsultföretag med fullt fokus på ägarledda företag.Vi växer stadigt, vilket innebär ökade krav på/ möjligheter för IT-verksamheten.IT-avdelningen består idag av fem personer och är placerad centralt i Stockholms City.På företaget utgör vi en central resurs som ansvarar för hela företagets bas-IT-plattform (nätverk, standardarbetsplats, skrivare, telefoni, etc), drift av affärssystem och applikationer samt användarsupport.IT-miljön präglas av en hög grad av standardisering. Vi söker nu en erfaren helpdesk-tekniker till vårt kontor i centrala Stockholm.För att möte de ökade kraven på IT-verksamheten, kommer vi att etablera en separat helpdesk-funktion.Därför behöver vi nu förstärka gruppen med en engagerad helpdesk-tekniker. Om tjänsten Tillsammans med en kollega ansvarar du för vår helpdesk som stödjer drygt 850 medarbetare på 33 kontor runt om i landet.Du kommer i huvudsak att arbeta med first line support via telefon, mail och ärendehanteringssystem.Du löser merparten av användarnas frågor direkt och får stöd i ett nära samarbete med dina kollegor; komplicerade ärenden eskaleras till second line support.Du kommer även att arbeta med användaradministration i våra katalogsystem (Microsoft Active Directory och Novell e-Directory).I övrigt ingår vissa administrativa uppgifter såsom licenshantering, beställning av hårdvara och underhåll av IT-information på intranätet. Din bakgrund Vi söker dig som: - har minst två års arbetslivserfarenhet inom helpdesk eller liknande arbete - har vana av att ge support via telefon - har arbetat med ärendehanteringssystem och remote-verktyg.- har mycket goda kunskaper i Windows XP, MS Office samt andra Microsoft-program - har goda kunskaper i användaradministration i Microsoft Active Directory, Novell e-directory och/eller liknande system.- har goda kunskaper om installationer och konfigurering av applikationer - talar och skriver svenska obehindrat.Om du dessutom har kunskaper i Smartphone och ActiveSync ser vi det som meriterande.För att passa i rollen ser vi att du är en analytisk problemlösare med ett genuint IT-intresse.Du trivs i en roll där du arbetar med människor och du har god förmåga att sätta dig in i användarens behov.Du har dessutom förmågan att förklara teknik på ett pedagogiskt sätt.Ansökan och upplysningar I denna rekrytering samarbetar Lindebergs Grant Thornton med Elan.Märk din ansökan med "Lindebergs Helpdesk".Då urval och intervjuer kommer att ske löpande vi vill att du skickar in din ansökan snarast.Läs mer på www.elanit.se