OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT-Resurs i Göteborg söker nu en Helpdesktekniker för fast anställning, med placering hos en av våra kunder.Du är en teknikintresserad problemlösare som vill arbeta med support inom området PC-teknik och användarsupport.Din Roll: Du utför support via telefon, i huvudsak i first line men även second line via ärendehanteringssystem.Du kommer att ingå i ett team fokuserat på teknisk närservice där en stor del av arbetet går ut på att hjälpa användare med problemlösning.Du kommer att fatta egna beslut och till stor del också arbeta självständigt, varför vi ser att du är självgående.Är du driven, social och vill arbeta med support så erbjuder vi ett stimulerande uppdrag med goda utvecklingsmöjligheter.Erfarenhet: Du har minst 2 års arbetslivserfarenhet från IT-branschen, varav minst ett år med IT-support över telefon.God förståelse för hur stora IT-miljöer är uppbyggda.Teknisk utbildning på minst gymnasienivå.Goda kunskaper runt PC Teknik.Goda kunskaper i Windows klientoperativ, standardapplikationer och kommunikationsprodukter.Telefonvana och erfarenhet av att hantera kundrelationer värdesätts.Vi ser gärna att du genomgått någon form av grundläggande PC utbildning/certifiering. Är du intresserad av att arbeta på IT-Resurs?Vi har uppdragsverksamhet över hela landet och erbjuder tjänsterna personaluthyrning, rekrytering, konsultförmedling samt personalomställning inom vårt kompetensområde.IT-Resurs ingår tillsammans med Resurs Bemanning AB och Resurs Care AB i Resurs CNC AB, en av Sveriges ledande bemanningskoncerner.Samtliga bolag i koncernen är ISO-certifierade samt är auktoriserade Bemanningsföretag.Läs mer om oss på www.itresurs.se.