Erfaren HR-administratör till miljöföretag

Arbetsbeskrivning

Erfaren HR-administratör till miljöföretag
Har du minst 3 års erfarenhet av löneadministratörsarbete, god förståelse och erfarenhet av kollektivavtal och dess tillämpning i HR-sammanhang? Skulle du säga att du är trygg i dig själv, analytisk och positiv? Då har Randstad det rätta uppdraget för dig! Vi söker nu en erfaren HR-administratör, med start i april, till miljöföretag i Göteborg

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Göteborg

Omfattning: Heltid, start i april och 1 år framöver.

Arbetsbeskrivning:

I tjänsten som HR-administratör kommer du att:

• arbeta i Personec där du kommer uppdatera med relevant info, analysera fel och åtgärda fel i lön, ersättningar och avdrag.
• hantera lönefrågor avseende rätt lön och förmåner, ha löpande kontroll och kontakt med Intraservice, chefer och medarbetare gällande rätt input in i Personec. Administrera pensioner i samarbete med Intraservice.
• vara huvudansvarig för att ha kontakt och förmedla rådgivning angående förstå våra försäkringar, löneväxling, pensioner, sjukvårdsförsäkring samt kollektivavtalade försäkringar.
• rapportera HR-statistik, bistå chefer och medarbetare vid beredskapsadministration i Personec.


Kvalifikationer:

För den här tjänsten behöver du ha;

• minst 3 års erfarenhet av löneadministratörsarbete, förståelse och erfarenhet av kollektivavtal och dess tillämpning i HR-sammanhang.
• kunskap om förmåner gällande semesterersättning, arbetstidsförkortning och beredskap.
• goda kunskaper i svenska i tal och skrift.


Meriterande om du har erfarenhet att ha arbetat i Personec.

Som person tror vi att du är trygg i dig själv och vara analytisk i ditt arbetssätt. Du är social och kommunikativ genom att fokusera på kundens behov. Har du dessutom en positiv attityd till arbetet och kan hantera ett högre arbetstempo kommer du att bli en uppskattad kollega och HR-administratör.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2017-04-20, Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Camilla Wohlin | camilla.wohlin@randstad.se [ mailto:camilla.wohlin@randstad.se ] |

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 11 april 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Skansens restauranger

Skansens restauranger

13 maj 2024

24 april 2024

Personal chef Bella Roma

Personal chef Bella Roma

8 maj 2024

3 maj 2024