OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du några års erfarenhet av brett HR-arbete från en nordisk verksamhet och söker din nästa utmaning? Vill du tillhöra att globalt HR-team och ta ansvara för HR-processerna i Norden? Trivs du i en bred roll där du får arbeta verksamhetsnära och coachade mot chefer samtidigt som du får bidra till utveckling av rutiner och arbetssätt? Då har vi rollen för dig!
Om rollen
Här kommer du att få tillträda en internationell organisation där du kommer arbeta i nordiska delen av verksamheten och rapportera till en HR-chef i Storbritannien. I din roll kommer du att få ägandeskap i de nordiska HR-processerna och stödja chefer och medarbetare i flertalet HR-frågor. Du kommer även att få spela en viktig roll i att säkerställa att globala HR-strategier och processer anpassas för den nordiska regionen.
Du kommer exempelvis att arbeta med och ansvara för:
• Ge proaktivt råd och stöd till chefer och anställda i HR-relaterade frågor
• Förstå och tillämpa nordiska arbetsrättsliga krav, policies och arbetssätt
• Vägleda och coacha chefer i Talent Management
• Arbeta med processer kopplat till arbetsmiljö och rehabilitering
• Arbetsrättsliga frågeställningar och fackliga förhandlingar
• Implementera, utveckla och förbättra HR-processer och rutiner
• Ansvara för att säkerställa korrekt HR-data
Om dig
För att lyckas i rollen ser vi att du har tidigare har arbetat brett med HR-processerna under året i en nordisk verksamhet, samt att du kommer med erfarenhet och kunskap om nordiska löner. Vidare känner du dig trygg i att hantera arbetsrättsliga frågor och fackliga förhandlingar och har en förmåga att anpassa globala strategier och processer till en nordisk och lokal verksamhet.
Som person ser vi att du trivs i en global och internationell miljö med många kontaktytor. Du har en förmåga att vara lyhörd och relationsbyggande och har lätt för att skapa förtroende hos människor i din närhet. Vidare tror vi att du noggrann, initiativtagande, effektiv och trivs med att självständigt agera stöd till chefer och kollegor.
Om ansökan
Detta är ett konsultuppdrag via Jurek HR med start i juli och löpande minst 6 månader framåt med möjlighet till förlängning. Här kommer du att få tillträda en vänlig och inkluderande arbetsplats med kontor i Solna. Vår kund tillämpar en hybrid arbetsform där det finns möjlighet till att arbeta hemifrån 2-3 dagar i veckan. Vi hoppas tillsätta denna roll så snart som möjligt, så låter detta som ditt nästa steg i karriären – skicka in din ansökan på engelska redan idag. Vid frågor kring rollen är du välkommen att höra av dig till ansvarig konsultchef My Andersson på my.andersson@jurek.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52