OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsinformation
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Premier har verksamhet i 7 städer och är idag ca 700 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vi erbjuder flexibla bemanningslösningar, vilket gör våra kunder mer konkurrenskraftiga på deras respektive marknad.
Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.
Tjänstebeskrivning
Har du flerårig erfarenhet av brett HR-arbete? Har du arbetat med HR inom statlig verksamhet? Är du intresserad av att ha ett uppdrag på distans? Då har vi uppdraget för dig!
I rollen hos MUCF kommer du primärt arbeta på myndighetens HR-stöd med vanligt förekommande arbetsuppgifter inom HR-området.
Uppdraget kan genomföras på distans via Microsoft Teams.
Resor till myndighetens kontor i Växjö kan förekomma.
Dina arbetsuppgifter kan komma att innebära bland annat:
• Uppdatering av styrande dokument inom HR-området
• Var med i arbetet med att utveckla processerna inom HR
• Rekrytering
• Handläggning av anställningsärenden
• Lönerevision
• Arbetsmiljö
Uppdraget planeras att starta så snart som möjligt och pågå fram till 2022-04-30 med chans till förlängning.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har
• God kompetens och erfarenhet inom personaladministration, och förmåga att utföra uppdraget på ett för myndigheten optimalt sätt.
• Högskoleutbildning exempelvis personalvetarprogrammet eller liknande utbildning inom HR.
• Goda kunskaper i MS Office
• Kännedom om lagar och förordningar på området
• Vana av att arbeta självständigt och i samarbete med andra.
Det är meriterande om du har
• Erfarenhet av statlig verksamhet eller annan offentlig verksamhet
• Kunskaper i HR-system (exempelvis Visma Recruit, Agresso m.fl.)
Låter det intressant?
Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast, dock senast 5 december 2021. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan!
Att arbeta som konsult på Premier
Som konsult hos Premier är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.
Krav
Mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska.
B-körkort
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen
Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg
Magnus Lindberg
0707858642