OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco är världens största aktör inom bemanning och rekrytering med över 6 000 kontor i 71 länder. I Sverige har Adecco över 50 kontor spridda från Haparanda i norr till Malmö i söder. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag, som har konsulter inom de flesta olika branscher. Konsulterna på Adecco i Eskilstuna är ett härligt gäng, med specialkompetens inom sina olika områden. Vill du vara delaktig i gemenskapen, kan du förvänta dig spännande utmaningar med den trygghet och de förmåner som en anställning på Adecco innebär. Vi är ett friskvårdsinriktat företag, där det för oss är viktigt med god hälsa och träning som leder till goda arbetsinsatser och hög arbetsglädje. Vill du läsa mer om vilka förmåner du har som konsult hos Adecco, besök vår hemsida. Adecco i Eskilstuna har nu ca 120 konsulter som arbetar ute på våra kundföretag. Som konsult är man anställd i Adecco Sweden AB, men jobbar via olika uppdrag som matchar ens kompetens. Adecco söker nu en erfaren HR-konsult till ett uppdraget för en av våra kunder i Strängnäs. Uppdraget är ett föräldravikariat, som kommer att pågå minst 4 månader men med möjlighet till förlängning. Arbetsplatsen är en industri med cirka 130 anställda, där du kommer att ha ensamt ansvar om HR-funktionen. Arbetsuppgifter Denna roll som HR-konsult är en bred roll som innefattar stort ansvar. Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att stötta chefer i arbetsrättsliga frågor, samt vara ett stöd i områden så som rehabilitering, kompetensutveckling och hälsofrämjande åtgärder. Du kommer också att ha hand om all kontakt med uthyrningsföretag och all koordinering med bemanning av konsulter. Detta innefattar introduktioner, omställning och avveckling av uthyrningspersonal. Du kommer att arbeta nära produktionsledare, fabrikschef och den centrala HR-funktionen, samt medverka och vara ett administrativt stöd i förhandlingar. I denna roll ingår även utbildningsadministration i form av att anordna utbildningar och bidra med att kompetensen inom företaget ökar. Slutligen kommer du också ansvara för att alla uppgifter kring löneutveckling och personuppgifter i personalsystemet är uppdaterade, och att allting alltid finns inlagt i systemen. Vem söker vi? Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Då du kommer att vara chefernas stöd i frågor kring arbetsrätt, avtal och rehabilitering, är det viktigt att du har med dig detta i bagaget. Högskoleutbildning inom personal eller beteendevetenskap är meriterande i denna tjänst, likaså erfarenhet av affärssystemet Oracle. Förutom dina tidigare kunskaper och erfarenheter kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet, där du som person bör vara självgående och kommunikativ. I denna tjänst är det viktigt att nå ut till alla medarbetare, och därför är det viktigt att du är tydlig och har en god människokännedom. Vi tror också att du har ett eget driv och framåtanda, har skinn på näsan och värdesätter noggrannhet. Vad erbjuder vi dig? Adecco erbjuder dig en anställning som ambulerande konsult med 6 månaders provanställning till att börja med. Utifrån din kompetens och dina ambitioner ger Adecco dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Med varierande uppdrag skaffar du dig på kort tid en bred erfarenhet samt ett stort kontaktnät. Om annonsen fångat ditt intresse är du välkommen att skicka ansökan så snart som möjligt.