Erfaren HR- och löneadministratör till Ligula Hospitality Group

Arbetsbeskrivning

Ligula Hospitality Group har sitt huvudkontor på ett mycket centralt läge i Göteborg. Det är lätt att ta sig till oss då kontoret ligger ett stenkast från Korsvägen och Avenyn. Ett 30 tal anställda sitter i våra vackra och luftiga lokaler, rikt utsmyckade med vacker konst och mattor. Här är det lätt att trivas!



Om tjänsten

Du blir en del av ett mindre HR-och löneteam som tillsammans hanterar mellan 750 – 1200 löner.

Teamet arbetar tätt ihop för att på bästa sätt stödja organisationen i HR- och lönerelaterade frågor. Då vi är en servicefunktion som är väldigt viktig för hela den svenska hotellverksamheten är det meriterande om du tidigare har arbetat inom service. Vi följer kollektivavtalet HRF och Unionen med Visita som arbetsgivarorganisation.

Som löneadministratör ansvarar du självständigt för löneprocessens alla delar och stöttar våra chefer på våra hotell runtom i Sverige i HR och- lönefrågor. Du kommer att hantera lön för både kollektivanställda och tjänstemän och du tolkar kollektivavtal inom hotell & restaurang. Arbetsuppgifterna innefattar att kontrollera löneunderlag, ta fram statistik och rapporter, följa upp skattelagstiftningen samt hanterar ärenden från chefer och medarbetare runt om i organisationen kring. Du bidrar också aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete.

Utöver förmånen att jobba i en härlig verksamhet med fantastiska kollegor erbjuder vi även kostförmån och friskvårdbidrag.

Vem är du?

För att lyckas i rollen har du tidigare erfarenheter av att arbeta i löne- och ekonomisystem och en god förståelse för kopplingen mellan Lön-HR och ekonomi. Du gillar ordning och reda, är noggrann och levererar i tid. Du ser till att hålla dig uppdaterad kring lagar och regler inom området och du gillar att optimera och kvalitetssäkra löneprocessen, genom att nyttja system och finna kvalitetssäkra lösningar. Du triggas av att hitta lösningar på problem och har lätt för att förstå program och system.  

Då du har många kontaktytor krävs att har du lätt för att kommunicera och samarbeta. Du tar självständigt ansvar och är stresstålig. Som person är du positiv och nyfiken och bidrar med stort engagemang och humor på arbetsplatsen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har relevant utbildning inom löneadministration och/eller likvärdig erfarenhet. Du har goda systemkunskaper och gärna erfarenhet av olika tidrapportering- och lönesystem.

Du behöver ha minst två års erfarenhet av liknande arbete.

I rollen som HR- och löneadministratör får du möjlighet att arbeta i en bred roll med många härliga kollegor alltifrån Umeå i norr till Malmö i söder.

Tjänsten är en heltid tillsvidare. Vi tillämpar provanställning. 

Intervjuer kommer att genomföras under januari 2024.

Vi jobbar med löpande urval och kan därför komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden har gått ut så vänta inte, utan skicka din ansökan redan idag!

Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i stark tillväxt. Vi äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Sedan 2015 har vi mer än fördubblat antalet hotell och expansionen fortsätter. Koncernen består i dag av 45 hotell i Sverige, Danmark och Tyskland som drivs under varumärkena ProfilHotels, Apartments by Ligula, Motel L, Good Morning Hotels och Collection by Ligula. Genom franchiseavtal driver vi även fyra Park Inn by Radisson och ett Radisson Blu. Vi sysselsätter normalt ca 800 årsanställda och omsätter över 1 400 MSEK.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ligula HK, HR och löneavdelningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2023
  • Ansök senast: 20 januari 2024

Liknande jobb


25 december 2024

Lönespecialist

Lönespecialist

23 december 2024

23 december 2024