Erfaren hyresadministratör för konsultuppdrag i Västerås

Arbetsbeskrivning

På uppdrag av en kund söker vi nu en erfaren hyresadministratör till Västerås för ett konsultuppdrag. Uppdraget är på heltid och förväntas starta omgående och pågå t.o.m. 31 augusti 2020 med goda möjligheter till förlängning. Vår kund ser gärna att du som konsult arbetar på plats på deras kontor i centrala Västerås men möjligheten att arbeta på distans finns.

Om rollen:

Som Hyresadministratör sköter du och ansvarar för registrering av hyresavtal, inbetalningar av hyror, avgifter, hyreshöjningar/korrigeringar, bokslut, moms och avier mm. Du arbetar med bolagets kunders fastighets- och affärssystem. Normalt sett arbetar du alltid i nära samarbete med bolagets kunder och deras samarbetspartners. Hyresadministrationen innefattar främst kommersiella fastigheter samt även en del bostäder.

Dina arbetsuppgifter inkluderar:

- Registrering av hyresavtal i Property Management samt scanning av hyresavtal.
- Avisering, hyresinbetalning och kreditering av hyror.
- Bevakning av villkoren i hyresavtalen.
- Kravrutiner: bevakning och dröjsmålsräntor.
- Daglig kontakt med anlitat inkassobolag.
- Framtagning och sammanställning av rapporter ur hyressystemet.
- Daglig kontakt med hyresgäster.
- Delaktig i bokslut och budgetarbete.
- Årlig avräkning av driftkostnader och omsättningshyror.


Dina egenskaper och kvalifikationer:

Vi ser att du som söker har flera års erfarenhet inom hyresadministration och kunskap inom ett eller flera fastighetssystem, gärna av Property Management. Konsultvana är meriterande. Du är lyhörd, har lätt för att kommunicera samt har intresset, viljan och förmågan att hjälpa andra och leverera lösningar. Vi värdesätter att du är noggrann, väl medveten om mål och kvalitet samt att du lägger ner stor vikt vid att leva upp till dessa. Vi ser gärna att du är en affärsinriktad och initiativrik person som sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Du är nyfiken på att prova nya saker, har ett flexibelt förhållningssätt med en strävan att kontinuerligt förbättra befintliga arbetssätt och leveranser till bolagets kunder.

Ansökan:

Ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag!

Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Corazon Wiksell på 070-5869311 eller Lina Widevall på 070-4993800.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juli 2020
  • Ansök senast: 20 december 2020

Liknande jobb


Administrativ assistent

Administrativ assistent

14 november 2024

Administratör sökes till kund i Borås

Administratör sökes till kund i Borås

14 november 2024

Administratör till Förskoleförvaltningen

Administratör till Förskoleförvaltningen

14 november 2024