OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du precis som oss för att göra det enkelt och smidigt för våra kunder och deras verksamhet? Då är kanske Nobeli företaget du ska utvecklas inom?
Nobelis speditionsavdelning söker nu en erfaren importspeditör för att stärka upp teamet.
Här får du möjlighet att ta nästa steg inom spedition och utvecklas tillsammans med ett glatt team av kompetenta kollegor. Är kvalitet, ansvar och problemlösning något som kännetecknar dig i din arbetsroll? Då kanske detta är nästa steg för dig!
Rekryteringsprocessen hanteras av AxÖ Consulting men du kommer att anställas direkt hos Nobeli Business Support.
Om Nobeli Business support
Nobeli Business Support är ett tjänsteföretag med kunderbjudanden inom bl a affärsområdena Spedition, Dokumenthantering, Lön, Inköp och Säkerhet. Företaget har ca. 140 anställda med en omsättning på ca 170 miljoner och finns i Karlskoga, Örebro, Linköping och Huskvarna.
Nobeli Business Support erbjuder utvecklande uppdrag i nära relation med kollegor, kunder och leverantörer. Nobeli Business Support prioriterar kompetensutveckling och erbjuder stöd och resurser för att utvecklas i sin yrkesroll. Värdegrunden bygger på kompetens, kvalité, förtroende och framåtanda. Hela verksamheten befinner sig i en rolig utvecklingsfas med högt engagemang och en strävan framåt.
Läs mer på Nobeli.se
Om tjänsten
I rollen som importspeditör hos Nobeli Business Support arbetar du med såväl enklare som komplicerande ärenden där du ansvarar för att importen sker på ett effektivt och säkert sätt. Du ansvarar för samtliga steg inom processen och driver ditt eget arbete framåt. Du arbetar självständigt samtidigt som du har erfarna kollegor att vända dig till för att bolla de utmaningar som uppstår i det dagliga arbetet.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna är:
- Upprätta Importdeklarationer samt klassificering
- Operativ importspedition
- Samarbete med gränsspeditörer
- Ansvara för Intrastatrapportering
- Omvärldsbevakning inom tull och handel
Kvalifikationer
- Tidigare erfarenhet som speditör
- Erfarenhet av tullhantering och klassificering
- Uppdaterad inom aktuella lagar och regler
- Mycket god svenska och engelska, då all kommunikation och dokumentation sker inom båda språken.
- B-körkort
Du har några års erfarenhet från arbete som speditör/tulldeklarant med mycket goda kunskaper av tullhantering och tullklassificeringar.
Som person ser vi att du är ödmjuk inför ansvaret och säkerställer hög kvalitet och noggrannhet i ditt arbete. Du har god förmåga att på egen hand strukturera och prioritera bland dina arbetsuppgifter och en förmåga att agera bollplank till såväl kund som kollega. Vidare har du en mycket god kommunikationsförmåga och har enkelt för att skapa och utveckla relationer.
Ansökan och information
I den här rekryteringen har Nobeli Business Support valt att samarbeta med AxÖ Consulting. För frågor gällande tjänsten var vänlig kontakta Olle Öijen tel. +46 79-337 33 17 alt via mail, olle.oijen@axoconsulting.se. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Skicka därför gärna in din ansökan så snart som möjligt!
Varmt välkommen med din ansökan!
AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.