Erfaren inkassohandläggare sökes till kommunalägt bolag

Erfaren inkassohandläggare sökes till kommunalägt bolag

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare arbetat med inkassoärenden och trivs i en social roll?

Vi söker nu en erfaren inkassohandläggare med ett stort driv för att förstärka deras nya inkassoavdelning till vår kund som inom VA-verksamhet. Kunden har funnits sedan 1989, men deras inkassoavdelning är relativt ny och har endast varit verksam i ca 2 år. Har du arbetat inom branschen ett tag och har bra koll på lagar och regelverk för inkasso? Välkommen med din ansökan redan idag.

OM TJÄNSTEN

Som inkassohandläggare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att ansvara för tilldelade inkassoärenden och den löpande administrationen kring dessa. Du förväntas ha daglig kontakt med uppdragsgivare, gäldenärer och myndigheter genom telefon, mail och brev där du ska förhandla och upprätta olika former av betalningsuppgörelser.

Dina arbetsuppgifter består också av att handlägga kundens ärenden inom ramen för inkassotjänster. Du fattar beslut om rätt åtgärd i respektive ärende i syfte att driva in utestående fordringar på ett kvalitativt sätt. Vidare säkerställer du att arbetet utförs i rätt tid och på ett kvalitetsmässigt sätt i syfte att medverka till en effektiv inkassoprocess. Som inkassohandläggare samarbetar du mycket internt med kollegorna i teamet. Du utmanar också våra befintliga rutiner och arbetssätt i syfte att skapa en bättre process

Ditt arbete är varierande med stort eget ansvar. Varje dag levererar du service med kunden i fokus och du ser förbättringsarbete som en naturlig del i ditt ansvar.

OM DIG
Formell kompetens

Vi söker dig som arbetat inom inkasso-branschen under en längre period (minst 2 års erfarenhet), har arbetat med delgivningar, tvistemål och bouppteckning, du bör ha bra koll på regelverk kring inkasso och behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.

• Minst 2 års erfarenhet av inkasso, i liknande roll
• Erfarenhet av kundbemötande och administration
• Gymnasial utbildning
• Goda kunskaper i Office-paketet

Meriterande

Det är meriterande om du har kunskap inom:

• Future
• Lime
• VA- och avfallsverksamhet

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen söker vi dig som är lösningsorienterad, driven och har en stor social kompetens. Du kommer att leda avdelningen i deras utveckling och därför bör du även vara pedagogisk i ditt arbetssätt. Vidare behöver du trivas med ett högt arbetstempo där du prioriterar bland olika arbetsuppgifter och utifrån företagets värderingar fattar egna beslut.

Du bör ha en god kommunikativ förmåga, vara serviceinriktad och noggrann i sättet du arbetar.

OM ANSTÄLLNINGEN

• Placeringsort: Åkersberga (arbetet sker till mestadels på distans just nu)
• Tjänstgöringsgrad: 100%
• Tillträde: Omgående
• Anställningsform: Tidsbegränsad visstidsanställning, fram tills 2021-12-31 med chans till förlängning

OM ANSÖKNINGSPROCESSEN
Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen.

Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!

För frågor om tjänsten - kontakta Bemanning.stockholm@lerina.se

Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta info@lernia.se

OM LERNIA
Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och 2018 förmedlade vi 11 400 bemanningskonsulter. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal. Välkommen till Lernia – vi är problemlösaren på arbetsmarknaden! Läs mer på lernia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juni 2021
  • Ansök senast: 17 juni 2021

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

19 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

4 november 2024

4 november 2024

Serviceinriktad inkassohandläggare

1 november 2024