Erfaren Inköpare

Arbetsbeskrivning

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Till vår konsultverksamhet söker vi inköpare.
Du kommer att ansvara för din egen portfölj av leverantörer och artiklar, hitta nya leverantörer, ta hand om reklamationer och arbeta mot uppsatta mål.
I ditt arbete kommer du även att supporta produktutveckling, förhandla och optimera kostnader samt säkerställa hög tillgänglighet för ditt sortiment. Arbetet brukar vara en kombination av operativt och strategiskt arbete.

Arbetsbeskrivning
Som inköpare initierar och utvecklar du affärsrelationer med leverantörer och du kommer självständigt att driva inköpsaktiviteterna inom ditt område, samt självklart bidra med din kompetens och erfarenhet till hela inköpsenheten. Ditt dagliga arbete inkluderar förhandlingar med nya samt befintliga leverantörer, leverantörsutvärderingar, framtagande av avtalsförslag och implementering av avtal. En viktig del av arbetet är att arbeta med kostnadsbesparingar, kostnadsanalyser, att driva och initiera projekt samt utarbeta inköpsstrategier. Du kommer även att få arbeta med en del administrativt arbete som orderläggning, artikeluppdateringar mm.

Vem är du?
Du har en eftergymnasial utbildning, gärna med ekonomisk eller teknisk inriktning. Du har några års erfarenhet från en inköpsroll i en inköpsorganisation och har därmed en god uppfattning kring skapandet av processer och rutiner. Det är meriterande med erfarenhet från fordonsindustrin, förhandlingsvana samt ett utpräglat sinne för IT och system.

Som person är du engagerad, strukturerad, driven och brinner för att göra bra affärer. Vidare är du öppen, serviceinriktad och har god förmåga att kommunicera. Det är helt avgörande att du tar initiativ, agerar med självförtroende och arbetar självständigt. Det är mycket viktigt att du kan skapa och bibehålla goda relationer såväl internt som externt.

Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Våra uppdrag är oftast av längre karaktär. Här får du också en utvecklingsplan så både du och din konsultchef har förståelse för vart du vill nå och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag, avtal gällande hushållsnära tjänster och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Kontaktperson
Ansök genom att registrera din CV via länken på denna sida, urval sker löpande. För mer information om Experis Finance och vad vi kan erbjuda dig är du välkommen att kontakta kundansvarig Carl-Henric Möller 031-61 72 35.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 4 december 2013

Besöksadress

Östra Hamngatan 20
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


5 november 2024

4 november 2024

4 november 2024

4 november 2024