OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren inköpare och vill ha ett interimsuppdrag? Sök rollen som Strategisk Inköpare till Patria Helicopters redan idag!
Vill du snabbt få en central roll hos en väletablerad och internationell aktör inom flygunderhåll, så är detta interimsuppdrag perfekt! Patria Helicopters är i en spännande tillväxtfas och har ett stort och etablerat nätverk av leverantörer där du kommer köpa in både direkt och indirekt material. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Ditt anställningserbjudande
Patria Helicopters är en väletablerad och internationell aktör inom helikopterunderhåll, helikopterkomponenter och utrustning samt motorer, uppgraderingar och modifieringar. Patria finns på flera platser över hela Europa och deras tjänster är mycket efterfrågade varför deras företag just nu befinner sig i en snabb tillväxtfas!
Uppdragets längd är 4 månader, men kan komma att förlängas. Vi söker någon som kan börja omgående. Patria Helicopters erbjuder dig en trevlig arbetsplats nära Arlanda och Patria är en modern arbetsgivare så självklart finns det möjlighet till hybridarbete.
Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Säkerställa ett konsekvent utbud av varor och tjänster till enheten i Stockholm, utvärdering och förhandling av offerter, val av bästa leverantör i enlighet med erforderliga specifikationer, skapande av inköpsordrar, statusuppföljning och spårning av leverans.
• Uppdatera ERP-systemet över inköp, prissättning och annan relevant data för att säkerställa efterlevnad av procedurer och regler.
• Säkerställa kontinuerlig bedömning av leverantörer och upprätthålla lista över godkända leverantörer och deras kvalifikationer
Värt att veta
Du kommer att vara stationerad på Patria Helicopters kontor på Arlanda, Stockholm. Det finns gratis parkering och möjlighet att resa med kollektivtrafik finns (en 20 minuters promenad från kontoret). Arbetstider är 40h i veckan, mån-fre vanliga kontorstider med möjlighet till flextid.
Våra förväntningar
Som person tror vi att du är social, kommunikativ och trivs med att kontakta och skapa relationer personligen med både kollegor, partners och underleverantörer. Du är analytisk, noggrann och gillar att samarbeta. Vidare känner du dig trygg och bekväm i förhandlingar, hitta nya leverantörer och skapa avtal som alla är nöjda med.
För att lyckas i denna roll förväntar vi oss att du:
• arbetat i en liknande roll i 3-5 år.
• har en akademisk utbildning inom inköp, logistik eller motsvarande.
• är van användare av ERP-System, meriterande om du har erfarenhet av Maintenance, Repair and Operation (MRO).
• är flytande i både tal och skrift på svenska och engelska.
Eftersom du kommer jobba i flygbranschen med extra höga krav på säkerhet, tror vi att noggrannhet och kvalitet är något du sätter extra stort värde på i allt du gör.
Intresserad?
TNG är ett värderingsstyrt företag. Vi drivs av vår vision att, genom att se bortom fördomar, bidra till en mer hållbar arbetsmarknad. Det är inte bara tomma ord, utan ett arbete som vi gemensamt på TNG arbetat fram över tid. Hos oss är du en viktig medarbetare som kan göra skillnad – oavsett om du arbetar på ett av våra kontor eller som konsult hos en av våra kunder! Vi tar vårt ansvar som arbetsgivare på allvar och genom kontinuerlig dialog med både våra konsulter och uppdragsgivare säkerställer vi att du har en bra arbetsmiljö och stimulerande arbetsuppgifter. På så sätt får även du en kontinuerlig feedback och utveckling i din yrkesroll. Självklart omfattas du av kollektivavtal, schyssta anställningsvillkor, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Välkommen till TNG – här arbetar vi med fördomsfri rekrytering och bemanning – på riktigt!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07