Erfaren Inköpare, Stockholm

Erfaren Inköpare, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm

- Uppdragslängd: Ca. 12 månader

- Uppdragsstart: Enligt ök.

- Sista ansökningsdagen: ansök snarast

- Omfattning: 100%

Arbetsbeskrivning
Leda förhandlingar och uppföljning av kontrakt med leverantören under SOW fasen i ett stort projekt, samt ansvara för att avtalet för nästa fas kommer på plats.

I upphandlingar:

- Leda arbetet med framtagning av upphandlingsstrategier

- Leda arbetet med genomförande av RFI:er

- Leda arbetet med framtagning och utformning av förfrågningsunderlag

- Leda arbetet med framtagande av process för utvärdering av anbud

- Kontinuerligt säkerställa att kundens processer och legala krav i upphandlingsprocessen följs (LUF).

- Bidra till verksamhetsutveckling inom Inköp generellt.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
Kompetens och Erfarenhet:

- Minst 7 års erfarenhet av att leda komplexa upphandlingar av IT-system- och IT-drift

- Minst 2 års erfarenhet av entreprenadupphandling

- Minst 2 års erfarenhet av offentlig upphandling enligt LUF

- Minst 2 års erfarenhet av upphandling inom energisektorn.

- Erfarenhet av minst ett säkerhetsklassat projektarbete

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Minst 5 års erfarenhet av att genomföra och leda upphandlingar enligt förhandlat förfarande inklusive förhandlingar med anbudsgivare och leverantörer

- Minst 5 års erfarenhet av leda effektbaserad upphandling samt att coacha team/stötta team i effektbaserad upphandling

- Minst 5 års erfarenhet av att ta fram utvärderingsmodeller för effektbaserad upphandling

- Erfarenhet kring genomförande av minst en ramavtalsupphandling av konsulter.

Önskemål om personliga egenskaper:

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju.

- God samarbetsförmåga och initiativförmåga

- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning

- God förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska och engelska samt god kommunikatör

- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende

- Arbetar självständigt och målinriktat

- Noggrann, strukturerad och prestigelös

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons

- I ansökan anger du ett kravställt timpris

- Lägg in ett CV på svenska i word-format

- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.

- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 maj 2023
  • Ansök senast: 8 november 2023

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


Inköpare / Purchaser

Inköpare / Purchaser

20 december 2024