OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ta nästa steg inom inköp och har 2-5 års erfarenhet ifrån operativt inköpsarbete? Just nu söker vi efter en självständig och erfaren inköpare till vår kund i Solna!
Arbetsuppgifter:
I rollen som inköpare hos vår kund behöver du ha en god förståelse för hela flödet inom inköp och du kommer att arbeta med sedvanliga arbetsuppgifter inom operativt inköp så som orderbekräftelser, beställningar, leveransbevakning, offerering, prognoser och att vara behjälplig i fakturafrågor. Du kommer att ha daglig kontakt med leverantörer och även stötta dina kollegor i deras arbete.
Vår kund arbetar i affärssystemet SAP
Vår kund erbjuder:
Möjlighet till hybridarbete 2 dagar hemifrån
-Tjänstepension
-Kollektivavtal
-Tjänstebil
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Arbeta nära inköpschefen och stötta hen med olika arbetsuppgifter.
Lägga beställningar och skicka orderbekräftelser.
Arbeta med lagersaldo- och leveransuppföljningar och ha kontakt med lager.
Skapa nya produkter.
Ha dagliga externa och interna kontakter via mejl och telefon.
Ta hand om fakturafrågor.
Arbeta med förbättringar i system och processer.
Kvalifikationer
För att axla rollen bör du ha en universitetsexamen inom relevant område och vi tror att du har mellan 2-5 års erfarenhet av ovanstående inköpsarbete.
Det är meriterande om du har jobbat med inköpsplanering innan men ej ett krav.
Mycket goda kunskaper i Microsoft Office-paketet
Erfarenhet ifrån SAP
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav
Personliga egenskaper
Vi söker en driven och ansvarstagande person som också är handlingskraftig och analytisk. Du värdesätter gott samarbete och är en utpräglad relationsbyggare. Du är en god kommunikatör och har förmågan att prioritera och strukturera ditt eget arbetssätt. Du är en utpräglad doer som levererar i tid innan deadline och ditt arbete håller alltid högsta kvalitet. Att du har ett genuint intresse och nyfikenhet runt företagets verksamhet och affär är viktigt.
Mer om tjänsten
Direktrekrytering
Tillsättning: omgående
Omfattning: heltid
Placering: Solna
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, Kontakta vår Konsultchef Ellinore Pereira på Ellinore.pereira@andaragroup.se
Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varför jobba på Andara Professionals?
Våra kunder brukar beskriva Andara Professionals som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Professionals arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Professionals är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara Professionals är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!