Erfaren inköpare/leveransbevakare sökes!

Arbetsbeskrivning

Proffice konsulter är specialister. Det är det som har gjort att Proffice är ett av Sveriges största och äldsta bemanningsföretag. Som Profficekonsult har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Du får möjlighet att skaffa dig erfarenhet från olika branscher och företag. Våra uppdragsgivare ställer höga krav på oss och vi ställer höga krav på våra konsulter. Eftersom du har din dagliga arbetsplats ute hos våra kunder måste du vara skicklig på det du gör, flexibel, självgående och social. Du gillar att ständigt stå inför nya utmaningar och möjligheter. Har du vad som krävs, kan du se fram emot ett stimulerande arbete och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. För uthyrning till en av våra kunder söker vi dig som är en erfaren och analytisk inköpare/leveransbevakare! Tjänsten omfattar heltid, bedrivs på dagtid måndag till fredag, 08.00-16.30, och kommer att pågå 6 månader med möjlighet till förlängning för rätt person. Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter kommer att vara: 1. Att medverka till uppläggning av leverantör genom att ta reda på nödvändiga uppgifter samt säkerställa krav på logistikdata och rapportera avvikelser till leverantören omedelbart. 2. Att aktivt upprätta och utvärdera produkter med rullande prognos med hänsyn till avvikelser och uppsatta parametrar per leverantör tillsammans med strategisk inköpare. Du kommer också att lägga in förväntad prognos utifrån uppgjorda och kommunicerade nya produkter. 3.Medverka till att lagret optimeras med hänsyn till inneliggande inköp. Du ska säkerställa att korrekt in och utfasning sker tillsammans med strategisk inköpare. Ansvara för att det finns försörjning för varje enskild artikel. 4. Ha leveransbevakning och varje dag påtala leverantörer om produkterna inte levererats. En gång per vecka eller på begäran kommunicera restlistor enligt speciell mall. 5. Medverka till att arbetet med kontinuerlig resultatanalys och uppföljning sker. Arbeta tillsammans med strategisk inköpare för att uppdatera samt analysera prognos och försäljningsavvikelser. Du ska följa upp att artikel och logistikdata är korrekt samt säkerställa rutiner för detta. Du ska även kontinuerligt analysera lagerdifferenser, åtgärda brister och kontinuerligt höja kvaliteten. 6. Medverka eller driva projekt som upprättas av inköpschefen. 7. Vara en aktiv medlem på inköpsmöten. Vi söker dig som har inköpsutbildning och minst 1-2 års erfarenhet, eller dig som har arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst 4-5 år. Erfarenhet av affärssystem och MS-windows är ett krav. Du kommer att arbeta med Jeeves och tidigare erfarenheter av detta system ses som meriterande. Du måste ha mycket goda kunskaper i engelska eftersom du kommer att kommunicera med internationella kunder, kunskaper i tyska ses som meriterande. Du ska kunna arbeta självständigt och göra självständiga analyser av inköpsbehov, föreslå inköpsåtgärder och arbeta proaktivt. Arbetet ställer höga krav på självständighet, stresstålighet, framåtanda och förmågan att fatta beslut och agera förebyggande. Redogör tydligt för dina utbildningar, tidigare erfarenheter och kompetenser i din ansökan. Ange även löneanspråk samt eventuell uppsägningstid. Endast ansökningar inkomna via www.proffice.se behandlas, ansökningar via vanlig mail, fax eller postgång kommer inte att tas med i rekryteringsprocessen. Har du den kunskap och kompetens vi söker? Ansök redan idag!

Sammanfattning

Liknande jobb


Planerare / Inköpare,  ANCHOR LÅS AB

Planerare / Inköpare, ANCHOR LÅS AB

6 augusti 2024

Planerare / Inköpare,  ANCHOR LÅS AB

Planerare / Inköpare, ANCHOR LÅS AB

6 augusti 2024

Planerare / Inköpare,  ANCHOR LÅS AB

Planerare / Inköpare, ANCHOR LÅS AB

6 augusti 2024