OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi nu en Inköpschef med erfarenhet av logistik. Vår kund är en leverantör till företag inom bageri och konditori.I deras sortiment finns allt från råvaror till färdiga produkter.De tillverkar en del själva och köper även in från noga utvalda leverantörer och partners.Företaget är beläget i sydöstra Stockholm.Du kommer att arbeta med att upprätta avtal för varor och tjänster.Dessa avtal kommer att innefatta både internationella som nationella leverantörer.Du kommer även att vara ett stöd för organisationen vid inköp för nya men även befintliga avtal.Du ska även kunna handha upphandlingar och utforma nya avtal.Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: - Utveckling av inköpsstrategier - Intern kommunikation - Bedömning av anbud och offerter - Förhandlingar - Upprätta kostnadsanalyser - Kommunikation med leverantörer både nationellt och internationellt Din profil: - Erfarenhet av inköp och logistik inom livsmedelsbranschen - Erfarenhet av och kunskap om import och export inklusive tullhantering - God kännedom av allehanda transportmöjligheter (båt/tåg/bil) - Hög integritet och gott omdöme.- God kommunikationsförmåga/förhandlingsvana.- Resultatinriktad - Inte rädd för att jobba självständigt Vi tror att du som söker har teknisk eller ekonomisk högskolexamen alternativt gymnasieutbildning med lång erfarenhet.Du har erfarenhet av inköp, logistik, personalledning, kunskap om supply chain management samt är insatt i arbetsmiljö- och miljölagar.Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, även på engelska.Kunskaper i tyska är meriterande.Låter det intressant?Intervjuer och urval kommer ske löpande.Välkommen in med din ansökan!Kelly Services AB är specialister på bemanning och rekrytering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Åsa Olofsson
08-546 511 00