OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
<I>Industrikompetens och Skill jobbar för regionens kort- och långsiktiga kompetensförsörjning. Våra kunder finns främst inom industri och IT men även på den offentliga sidan. Rekrytering, bemanning, omställning och karriärprogram ingår i vårt tjänsteutbud liksom kundunika och standardiserade undersökningar. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.
</I>
Vi söker nu en erfaren innesäljare till HTC i Söderköping. Tjänster gäller ett konsultuppdrag på sex månader som för rätt person ger goda möjligheter till fast anställning på HTC.
Om företaget
HTC Sweden bildades 1987 är idag världsledande inom professionella, miljövänliga golvlösningar. Företaget tillverkar slip och polersystem för golv och har under de senaste två decennierna förändrat hur hela branscher arbetar. De har sedan 1995 mer än 10-dubblat omsättningen och är nu ca 170 anställda i Sverige, USA, England, Tyskland och Frankrike. För mer information se http://www.htc-floorsystems.com/
Dina arbetsuppgifter
Till HTC:s orderavdelning söker vi nu en innesäljare. Orderavdelningen innefattar tre huvuduppgifter: Orderläggare, Innesäljare och Backoffice.
Befattningen innebär att ta emot inkommande samtal/mail och registrering av inkommande ordrar i affärssystemet. Vidare att informera kunder om artiklar, priser leveranstider etc och att
hänvisa kunder till rätt produktval. Som innesäljare supporterar du kunder, dotterbolag samt Export och Sverige sälj.
Befattningen innebär att i dialog med HTC:s inköps-, produktions-, lager och fraktavdelning planera leveranser på ett korrekt sätt och återkoppla informationen till kunden och säljare.
Rollen innebär att ringa ett visst antal samtal till företag per månad och marknadsföra företagets produkter och tjänster. Som innesäljare innebär det också att relevant information dokumenteras och meddelas säljansvarig personal.
Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av innesälj och som har arbetat i affärssystem och säljstödsystem (Navision eller liknande). Du är van att arbeta med kund och leverantörskontakter. Erfarenhet inom inköp/logistik (inkl. exporthantering) eller telemarketing är meriterande. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift är ett krav. Språkkunskaper i tyska är meriterande. Har du kunskap om regler kring frakter och tullar är det ett plus.
Vi söker dig med följande egenskaper och förmågor:
Du är välorganiserad och strukturerad med intresse för ordning och reda. Du är självgående och organiserar arbetet på ett sätt så att det blir överblickbart även för andra. Du gillar att ha många kundkontakter och har en hög stresströskel. Du har en god förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. Vidare är du energisk, målmedveten och triggas av utmaningar. Är du dessutom mycket tekniskt intresserad är detta ett plus.
Ansökningsförfarande
Urval sker löpande så vänta därför inte med din ansökan utan sök tjänsten redan idag! Du ansöker via vår hemsida www.industrikompetens.se. Märk bifogade filer med för och efternamn. Har du några frågor angående tjänsten var vänlig och kontakta ansvarig rekryterare Gabriella Herner.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman
Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23