Erfaren innesäljare till världsledande företag!

Erfaren innesäljare till världsledande företag!

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta på ett världsledande företag inom accesslösningar med produkter och tjänster som lås, dörrar, portar och entréautomatik? Vi ska nu tillsätta tre innesäljare med start per omgående!
Koncernen är också ledande inom identitetskontroll, med elektroniska nycklar, kort, taggar samt mobila och biometriska identitetskontrollsystem.


Om rollen
I din roll som innesäljare kommer du att kontakta, marknadsföra och sälja företagets produkt- och servicesortiment mot befintlig kundbas samt utöva kundvård i enlighet med projektets uppsatta mål.
Det innebär proaktiv bearbetning och lyhördhet mot företagets befintliga avtalskunder via telefon och andra digitala kontaktvägar. Rollen ansvarar för att utifrån kundens unika behov att hitta och presentera rätt lösningar. Även skapa offerter och ta avslut på affärer i samråd med teamleader. Rollen har också ansvar för att säkerställa att kunddata uppdateras löpande i företagets säljstödsystem. Innesäljaren ingår i ett projektbaserat säljteam med tydlig koppling till den övriga organisationen.


Ansvar och befogenheter
Bearbetning av definierad kundplattform med en förväntat samtalsvolym på ca 40 kundkontakter per dag



Att följa upprättad projektplan för att säkerställa kundbearbetning på hela den definierade kundbasen med resultat i fokus



Att utöva kundvård



Samarbete med teamleader för att effektivt fullgöra de leads och affärer som skapas. Antingen via egen försäljning eller överlämnande till befintlig organisation



Skapande och uppföljning av offert i CRM-system



Registervård i ERP- resp CRM-system



Erfarenhet och kompetenser
Vi ser att du har minst 2-3 års erfarenhet av liknande position med dokumenterad telefonförsäljarerfarenhet med goda resultat. En stor fördel är om du arbetat med B2B för att på ett lättare sätt komma in i rollen som innesäljare. Vidare ser vi att du har:
Mycket god kompetens inom telefonförsäljning med förmåga att effektivt identifiera potential och ta avslut



Mycket god känsla för kundvård och egen handlingskraft att återkoppla på utestående kundbehov



Styrka inom systemadministration, att uppdatera ERP- samt CRM-system under/efter samtal



Mycket god kommunikationsförmåga och relationshantering på distans



Intresse och förståelse för tekniska lösningar



Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift



Goda kunskaper i engelska i tal och skrift



Goda kunskaper i Office paketet samt CRM OCH ERP-system.



Personliga egenskaper


Personlighet som går fram till kund via telefon



Mål- och resultatinriktad



Strukturerad/God administrativ förmåga



Kommunikativ



God samarbetsförmåga



Affärsmannaskap



Högt kundfokus



Låter detta som något som hade kunnat passa dig, tveka inte på att skicka in din ansökan. Rekrytering sker löpande!
Din ansökan
Du ansöker via ”Apply now” knappen nedan där du fyller i dina uppgifter och bifogar personligt brev och CV. All information hanteras konfidentiellt i enlighet med gällande Academic Search Integritetspolicy och personuppgiftslagen GDPR. Detta innebär att vi endast kan hantera din ansökan denna väg. Tack för din förståelse.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Researcher Mimmie Swärdén på +46 (0)736 50 31 60, mimmie.swarden@academicsearch.se.
Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt dock senast den 11:e november 2020. Urval kan komma att ske löpande, skicka därför gärna in din ansökan så snart du får möjlighet.


Om Academic Search International
Academic Search International är ett av Skandinaviens mest meriterade företag inom Executive Search, Interim Management & Leadership. Vårt fokus ligger på människor med dokumenterad chefs- och specialistkompetens och vi har nära samarbeten med såväl nationella som internationella företag med starka varumärken. Vår idé är att förena de mest lämpade personerna med de tuffaste utmaningarna på några av de mest intressanta företagen i Sverige. Våra värderingar är KUNSKAP, ENGAGEMANG, ANSVAR OCH SAMARBETE. Det är genom dessa vi gör en skillnad i alla våra relationer.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?
  2. Höga emotionella krav

Kontaktpersoner på detta företaget

Marcus Enochsson
040-615 16
Catarina Svensson
040-615 16 00

Sammanfattning

Besöksadress

GUSTAV ADOLFS TORG 12
MALMÖ

Postadress

GUSTAV ADOLFS TORG 12
MALMÖ, 21139

Liknande jobb


23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024