OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 1,5 år
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 50%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker en integrationsarkitekt. IT-service ingår i IT-avdelningen och arbetar med förvaltning och vidareutveckling av plattformstjänster, bland annat databas där vi nu behöver komplettera med Apache Kafka. Rollen innebär att man som arkitekt utreder och dokumenterar arkitekturens och integrationers nuläge, tar fram plan för implementation och förslag till organisation för drift av Apache Kafka i Kundens RedHat OpenShift container-plattform. Dem jobbar Agilt enligt Scrum och med verktyget Jira. Arbetet ställer stora krav på självständighet och att vara en förebild för mindre erfarna arkitekter. Det dagliga arbetet kan under perioder innebära högt tempo och många samtidiga arbetsuppgifter.
Arbetsuppgifter:
- Utredning och dokumentation av arkitekturens och integrationers nuläge
- Ta fram plan för implementation och förslag till driftsorganisation
- Ta fram plan för test av Apache Kafka och dess integrationer
- Ta fram plan för vidareutveckling och förvaltning av tjänsten
- Involverade tekniker/modeller/metoder/produkter
- Apache Kafka
- RedHat OpenShift container-plattform
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Erfarenhet av arkitektur för och integration med Apache Kafka.
- Erfarenhet av hantering av störningar och följdverkningar kopplad till integrationer och hur dessa åtgärdas. Exempelvis failoverhantering, schemautrymmen, diskutrymme, logghantering, återstart av systemdelar.
- Erfarenhet av integrationstestning. Framtagande av testfall och testdata.
- Mycket goda kunskaper i produktion av Kafka i stora komplexa miljöer
- Mycket goda kunskaper i RedHat OpenShift container-plattform
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström