OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Rollen som supporttekniker innebär att du kommer ha löpande kontakt med kunder och hjälpa till med allt från felsökning, installation och underhåll av kunders IT-miljöer. Du kommer tillhöra ett team som arbetar dedikerat med IT-support och kommer hantera allt från typisk ärendehantering till mer avancerade ärenden relaterat till exempelvis Windows Server och VMware. Du kommer även komma i kontakt med dispatching samt i dialog med kund ta fram tekniska förslag och lösningar.
Annan teknik och verktyg du kan komma i kontakt med är exempelvis:
– Citrix
– Brandväggar
– SQL
– Office 365
– Exchange
– Check Point
Din profil
Vi ser gärna att du har 2–3+ års erfarenhet av en liknande roll, där du kommit i kontakt med Windows Server och/eller VMware som är fördelaktigt i tjänsten. Du har goda kunskaper inom nätverk, Office 365 och är van vid att arbeta mot deadlines och SLA-tider.
Som person har du ett stort tekniskt driv och som värdesätter personlig utveckling. Du har förmågan att arbeta självständigt och ta ägandeskap över ditt arbete. Din kommunikation genomsyras av tydlighet och ödmjukhet där du har förmågan att anpassa dig till kunden och dennes behov.
Om företaget
Vår kund är ett företag som levererar IT-tjänster. De söker nu efter en erfaren IT-supporttekniker för konsultuppdrag där anställning sker inledningsvis, under de första sex månaderna, via oss på EMPLOID. Mer information om företaget ges längre fram i rekryteringsprocessen.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Malmö
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!