OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren IT-tekniker som söker ny spännande utmaning?
AcadeMedia är Norra Europas största utbildningsföretag med en växande verksamhet i Sverige. Vi växer så det knakar och behöver expandera med flera medarbetare till vår IT-avdelning.
Nu söker vi en driven person som vill vara en del av vårt IT Operations Team och bidra med förstklassig IT-leverans till vår organisation. AcadeMedia finns utspridda över hela landet och har nästan 200 000 studerande som använder våra plattformar, vilket skapar en komplex, spännande och utmanande IT-miljö.
Vad kommer du att få göra i rollen?
Rollen som IT-tekniker hos oss är både djup och bred. Du kommer tillsammans med kollegorna i ditt team bland annat att ansvara för drift och underhåll, förvaltning, projektarbete och IT-säkerhetsfrågor.
Exempel på uppgifter som ingår i rollen är:
• Vara teknisk resurs i olika IT-relaterade projekt och stötta med kompetens, t ex i nya etableringar, migreringar, utrullningar och övriga förändringar i IT-infrastrukturen
• Arbeta nära kollegorna inom bland annat Infrastructure Coordination, IT-arkitekter, projektledare, tjänsteägare i större uppdrag och förvaltningsarbete
• Incidenthantering, övervakning, drift- och konfigurationsarbete samt arbeta som systemstöd i t ex Office365, Google, Active Directory och SchoolSoft
• Proaktivt arbete med bl a kunskapsspridning och IT-säkerhetsfrågor
Vem är du?
För att lyckas och trivas i denna roll tror vi att du är trygg i din kompetens och erfarenhet, du har ett naturligt sätt att kommunicera med alla typer av människor och du gillar att hitta innovativa och effektiva lösningar på komplexa problem. Som person är du driven och hungrig på ny kunskap. Förutom att du är social och tillmötesgående, tar du gärna initiativ och gillar att ha en rådgivande roll för att driva arbetet framåt tillsammans med kollegor och andra intressenter. Arbetet på IT Operations kräver att du ska kunna ta snabba men genomtänkta beslut i krävande situationer.
Du bör ha några års erfarenhet inom framför allt Microsofts Windowsplattformen och god kunskap kring verktyg och funktioner såsom Office365, AD och Azure. Meriterande är om du även har jobbat med andra plattformar som Google och övriga molnlösningar som t ex AWS.
Du kommer bl a att jobba med följande system/verktyg/tjänster:
Office365, AD
Azure och AWS
MDM
SCCM, Munki, Airwatch
För denna tjänst behöver du vara flytande i svenska, både i tal och i skrift.
Vad får du av oss?
AcadeMedia ger dig som individ stor frihet och goda förutsättningar att själv påverka och forma din roll inom de givna ramarna. Vi värdesätter personer med stort personligt driv som vill utvecklas vidare och vi stöttar gärna denna utveckling. Du kommer att jobba med kompetenta och erfarna kollegor i ett trevligt team, med en stor del eget ansvar. Du har stor möjlighet att vara innovativ och lösningsfokuserad i din roll för att verkligen bidra till vår verksamhets digitalisering och effektivisering. Vi tror på work life/balance och tycker det är viktigt att kunna kombinera yrkesliv med privatliv. I din roll kommer du, när situationen återigen tillåter, att sitta på vårt huvudkontor centralt i Stockholm city, med närhet till goda kommunikationer.
Om företaget:
AcadeMedia skapar möjligheter för människor att utvecklas. Våra 17 000 medarbetare på våra drygt 650 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Alla 176 000 barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter under ett år ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential.
Vi är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland. Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget.
Ansökan:
I denna rekrytering samarbetar AcadeMedia med House of Skills, kontakta gärna mig som är ansvarig rekryterare ifall du har frågor: linda@houseofskills.se
För att söka tjänsten vänligen kontakta Linda på adressen ovan.
Denna tjänst är en tillsvidaretjänst med 6 månaders provanställning.
intervjuer sker löpande så vi ser fram emot din ansökan så fort som möjligt.