Erfaren IT-tekniker i Stockholm

Erfaren IT-tekniker i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Detta uppdrag erbjuder en erfaren IT-tekniker en möjlighet att arbeta på en myndighet och spela en nyckelroll i att utveckla och effektivisera IT-supporten och servicedesken. Du får bidra till att skapa en strukturerad och användarvänlig process, samtidigt som du arbetar med både support och teknisk installation i en dynamisk arbetsmiljö i Solna.
Om uppdraget
Vi söker en erfaren IT-tekniker för ett utvecklande och varierande uppdrag. I rollen kommer du att bemanna på-plats support enligt ett fastlagt schema under kontorstid på vår kunds kontor i Solna. Tjänsten är på heltid (100%) och avtalsperioden sträcker sig från mars/april 2025 till 30 december 2025, med möjlighet till förlängning. Rollen kombinerar IT-tekniker och Helpdesk, uppdelad på 60% respektive 40%
Vår kund söker konsulthjälp för att vidareutveckla sin IT-support till en modern och välfungerande servicedesk. Målet är att skapa en struktur som effektiviserar ärendehanteringen och möjliggör korrekt prioritering av inkomna ärenden.Vår kund har cirka 650 medarbetare och använder Office 2021, Teams samt Windows 11 på sina användares arbetsstationer. För att hantera uppdateringar och paketerade applikationer används SCCM, vilket säkerställer en smidig och effektiv hantering av IT-miljön. Ta chansen till att arbeta på en myndighet som gör skillnad!
Rollen kräver säkerhetsprövning.Dina arbetsuppgifter
I denna roll kommer du att stärka supportfunktionen genom att hantera användarfrågor, beställningar och felsökning med fokus på slutanvändarnas behov. Tillsammans med ditt team säkerställer du en smidig och användarvänlig process som stödjer verksamhetens övergripande mål.
Som konsult kommer du att erbjuda support, installation och servicestöd för både hård- och mjukvara. Dina arbetsuppgifter inkluderar:
Installation och leverans av datorer, telefoner och videokonferensutrustning
Administration av IT-miljöer som skrivare och behörigheter
Stöd för medarbetare med olika typer av systemstöd

IT-supporten är huvudsakligen 1st line support, där fokus ligger på service requests. Du kommer att ta emot användarfrågor och säkerställa att rätt information finns för att kunna lösa ärendet. För mer komplexa ärenden finns 2nd line support och en driftsorganisation som hanterar tekniska frågor som nätverk, brandväggar och servrar.
Uppdraget inkluderar felsökning genom "skuggning" av användare med hjälp av digitala verktyg, vilket kräver att du är trygg i din roll och kan föra en säker dialog med användarna. Ärenden tas emot främst via vårt ärendehanteringssystem Efecte, men även genom på-plats support. Funktionen ansvarar även för en gemensam funktionsbrevlåda för externa samarbetsytor som SharePoint.


Dina kvalifikationer
Högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning och minst tre(3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig kunskap samt fem (5) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Meriterande krav
God erfarenhet av ärendehanteringssystemet Efecte.
Tidigare arbetat på en myndighet


Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-01-27.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Pernilla Gärden, pernilla.garden@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072 175 40 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 december 2024
  • Ansök senast: 27 januari 2025

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

IT-avdelningen söker en ny medarbetare

20 december 2024

20 december 2024